Nestabilní měny přinesly majiteli Prazdroje pokles tržeb, reálně rostl

Tržby pivovarnického gigantu SABMiller v posledním čtvrtletí loňského roku klesly o osm procent kvůli oslabení různých světových měn vůči dolaru. Objem prodejů přitom silně rostl. Po očistění o pohyb měnových kurzů se tržby pivovarnického obra zvýšily o sedm procent, rok předtím to byla čtyři procenta.

 Prazdroj (ilustrační foto)
23.1.2016 6:00   |  

SABMiller, vykazující výsledky v dolarech, tak doplácí na svoji závislost na rozvíjejících se trzích, které tvoří 70 procent jeho prodejů. Tyto země postihl slabší růst způsobený nízkými cenami komodit, který poslal dolů i některé měny. Proti dolaru v poslední době například o pětinu oslabil jihoafrický rand nebo kolumbijské peso, o desetinu polský zlotý.

Makroekonomické špatné zprávy ovšem neuhasily chuť na pivo. Tržby po očištění od měnových vlivů totiž SABMilleru rostly ve všech světových regionech, česká a slovenská část skupiny zaznamenala růst o sedm procent. „Vykázané výsledky ovlivnilo výrazné oslabení klíčových měn, se kterými pracujeme, proti americkému dolaru,“ řekl listu Financial Times generální ředitel skupiny Alan Clark. „Naše prodeje ovšem ukazují sílu našeho podnikání.“

Důležitá Čína

Pro pivovarnickou skupinu nejdůležitější čínský trh, který je z hlediska objemů největší na světě. SABMiller v Číně vlastní společně se státním podnikem China Resource Enterprises značku piva Snow, která je podle tržeb největší na světě. V Číně se tržby očištěné tržby zvedly o šest procent díky zvýšeným cenám, přestože se objem prodejů snížil o procento.

Skupinu SABMiller kupuje její největší rival AB InBev, dokončení transakce se očekává v druhé polovině příštího roku. SABMiller se ovšem ještě bude snažit prodat některé ze svých značek, aby se vyhnul zastavení transakce příslušnými antimonopolními úřady.


Čtěte také:

Nový majitel Prazdroje hodlá prodat několik prémiových značek

Budoucí majitel Prazdroje před fúzí prodává dluhopisy za bilion

Autor: paj

Komentáře

Čtěte také

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

Mobilní operátor T-Mobile zvažuje rozšířit nabídku své internetové televize. Jednou z možností by mohla být stanice, jejíž program by byl významně složen z příspěvků veřejnosti… více

Komerční prezentace
Mobilní web