Obchodníkům před svátky masivně rostou prodeje. O co je největší zájem? | E15.cz

Obchodníkům před svátky masivně rostou prodeje. O co je největší zájem?

9. dubna 2017 • 12:30

Před velikonočními svátky výrazně rostou prodeje dražších potravin a tvrdého alkoholu. Kromě surovin na přípravu velikonočních pokrmů se zvyšuje zájem o jehněčí maso, prémiové uzeniny či dražší čokolády, vyplývá z ankety mezi prodejci. Jen za jídlo je nejvíce Čechů (40 procent) ochotno utratit do 500 korun, ukázal průzkum společnosti Ipsos pro Tesco.

Nejpopulárnější připravované pokrmy na Velikonoce jsou beránek a mazanec, peče je 73 respektive 68 procent Čechů, nádivku si peče 51 procent lidí. Uzené maso kupuje 26 procent lidí a jehněčí maso šest procent. Velikonoční svátky jsou spjaty s domovem, pouze osm procent lidí využívá možnost víkendu a odjíždí pryč, vyplývá z průzkumu pro Tesco.

"Zákazníci více poptávají prémiové produkty, jehněčí maso, kvalitní uzeniny, cukrovinky, dražší alkohol," uvedla Michala Gregorová z on-line supermarketu Rohlik.cz. Zákazníci letos poptávají zdravější varianty klasických velikonočních dobrot, zájem je třeba o špaldového beránka, dodala.

K velikonočním nákupům patří zvýšený zájem o sortiment na pečení jako jsou mouka, cukr, olej, ořechy či mandle. "Stále převládá prodej surovin, ze kterých zákazníci pečou sami doma," uvedl Michael Šperl z Kauflandu.

Maloobchodní tržby zrychlily růst, daří se prodejnám s nepotravinářským zbožím

Podle Globusu roste každý rok poptávka po hotových mazancích o deset procent. "Předpokládáme, že letos jich prodáme 130 tisíc," uvedla mluvčí Pavla Hobíková. Nejprodávanější je ten s rozinkami a mandlemi.

Zhruba 40 procent Čechů utratí za velikonoční jídla a výslužku téměř stejnou částku jako za obvyklý nákup. Za jídlo je 40 procent Čechů ochotno utratit do 500 korun, 28 procent více než 500 korun a pětina si vystačí s částkou od 100 do 300 korun.

Před Velikonocemi končí nejčastěji v nákupních košících Čechů i tvrdý alkohol, kupuje ho 63 procent lidí. V průměru za něj utratí do 300 korun. "Nárůst spotřeby tvrdého alkoholu ve velikonočním měsíci oproti běžným měsícům je zhruba 40 procent. Mezi nejoblíbenější druhy patří rum, hořkobylinné likéry a slivovice. U mladší kategorie je to i vodka," uvedl manažer kategorie alkoholických nápojů společnosti Tesco Oldřich Brojír.

Obliba německých potravin v českých rodinách roste. Distributor Košík.cz rozšiřuje nabídku

Na Velikonoční pondělí musí být větší obchody letos poprvé zavřené, Velkého pátku se omezení prodeje netýká. Například nákupní centrum Freeport v Hatích na Znojemsku nechá svých 55 obchodů v pondělí otevřených. Ostatních 18 prodejen s plochou nad 200 metrů čtverečních se podle zákona uzavře.

1080p 720p 480p 360p 240p
Pavel Bělobrádek o lokálních potravinách

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!