Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů | E15.cz

Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů

Adéla Čabanová

Prodeje konopné kosmetiky rostou. A obejde se bez THC. „Do konce roku bychom chtěli uvést na trh pět nových výrobků. Konopí v České republice má budoucnost,“ říká Jiří Stabla, majitel Carun pharmacy, která vyrábí konopnou kosmetiku od roku 2009.

Roste prý hlavně prodej konopných mastí. Kromě toho firma nabízí i konopné potraviny a provozuje franšízu prodejen Konopná lékárna. V roce 2015 měl Carun tržby přes 15 milionů korun, o šest milionů víc než v předchozím roce.

Mezi etablované konopné kosmetické značky patří například i Cannaderm, která existuje od roku 2002. V roce 2013 její tehdejší majitel utržil bezmála 50 milionů korun. Další známou značkou věnující se konopné kosmetice je Cutis Help firmy Parenteral, která funguje od roku 2004. Předloni vykázala tržby 27,6 milionu korun.

Léčebné konopí se do Česka dostane. Bude však dražší než předtím

I Parenteral exportuje do řady evropských zemí. „Konopí je čím dál oblíbenější,“ uvádí obchodní ředitel firmy Vladimír Spišjak. Tržby má společnost stabilní, i když se konkurence rozšiřuje.  „Počet subjektů, které technické konopí zpracovávají a používají ve svých kosmetických výrobcích, doplňcích stravy nebo výrobcích takzvané zdravé výživy, se zvětšuje. Před deseti lety tu přitom byli jen dva významní výrobci,“ doplnil Spišjak.

Letos v únoru na trhu přibyla firma Cebadex se značkami Epiderma a Cebadol, která plánuje do konce roku dosáhnout tržeb milion korun měsíčně. Její zakladatel Jiří Skalický dříve odešel z Parenteralu. „V Čechách se konopí dostalo do popředí zájmu než v jiných zemích,“ říká Skalický.

Konopné akcie přicházejí o důvěru trhu

Za lepším povědomím o léčebných účincích konopí je podle něj jednak reklamní aktivita výrobců, jednak i „politická reklama“, kterou konopí získává debatami o legislativě. Tržní potenciál pro svou patentovanou směs konopného a březového výtažku odhaduje na sto milionů korun ročně.

Výrobci konopné kosmetiky pro nemocnou kůži pracují s olejem nebo extraktem z konopí setého, které sice neobsahují psychoaktivní THC, ale jsou v nich jiné konopné látky, mezi nimi CBD. Marketing a výzkum CBD jsou největším trendem v oboru.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!