Ostřílení investoři objevili miliardový trh rozvozu jídel | E15.cz

Ostřílení investoři objevili miliardový trh rozvozu jídel

Ostřílení investoři objevili miliardový trh rozvozu jídel
8. září 2013 • 11:27
Svíčková fofrující ještě za tepla s kurýrem z oblíbené restaurace až na domácí či kancelářský stůl. A to jen chvilku po objednání přes počítač nebo chytrý telefon. Přede dvěma lety ještě takřka neznámá služba. Nyní však byznys, který zažívá boom. Kromě zahraničí už i v Česku. Potenciál domácího trhu odhadují hráči na jednotky miliard korun.

Nejvíce dosud službu zviditelnil zakladatel populárního Slevomatu.cz a internetový byznysmen Tomáš Čupr s projektem Damejidlo.cz. Jen letos cílí na tržby kolem 100 až 150 milionů korun. Brzy chce expandovat na Slovensko. Dalším známým hráčem v oboru je Robert Faltýnek, majitel taxislužby Modrý anděl. V srpnu se na český trh vrhla také Foodpanda, společnost rozvážející jídlo v 28 zemích.

„Zkušenosti ze Slevomatu říkají, že lokální trh více vyhovuje místním hráčům a ti globální nemají mnoho výhod,“ řekl deníku E15 Čupr. Odhaduje, že na tuzemském trhu se mohou slušně uživit dvě větší firmy.

„Dle našeho názoru je důvodem, proč tento trh v současnosti takovým tempem roste, fakt, že rozvozové služby v tomto standardu u nás lokálně prostě neexistovaly a rozvozové služby zde měly neakceptovatelně dlouhé doručovací doby, což rovněž poškozovalo důvěru u zákazníků nebo neumožňovalo, aby trh vůbec mohl vzniknout,“ uvedl zakladatel dalšího hráče na trhu Jidloted.cz Marc Westermann.

Tomáš Čupr s projektem Damejidlo.cz i jeho konkurent Westermann se serverem Jidloted.cz vsadili na vlastní kurýry. Získávají si tím přístup k restauracím, které svůj rozvoz nemají. „Jejich funkcí je vařit, ne se starat o logistiku,“ poznamenal Čupr. Výhodu to podle něj má v tom, že si může pohlídat kvalitu a v neposlední řadě se nemusí dělit o zisk s dalším subjektem.

Proti tomu Foodpanda.cz se zatím spoléhá jen na rozvoz, který si zajišťují samotné restaurace. Uvedla se však razantním prohlášením, že chce být jedničkou českého trhu.

Aby se to zahraničnímu vyzývateli povedlo, bude muset trumfnout zatím jednoznačného lídra, kterým je Čuprův projekt s více než pět stovkami restaurací po celé zemi.

Současně platí, že trh rozvozu jídla je stále ještě na začátku a mohou ještě nastat lecjaká překvapení z hlediska rozložení sil a nových hráčů. „Již probíhají intenzivní jednání s novým velkým investorem,“ sdělil k budoucnosti svého rozvozu jídla šéf Modrého anděla Faltýnek.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou