Pivo táhne: tuzemské pivovary ročně navštíví statisíce lidí, zájem stoupá

Češi se desítky let honosí prvním místem ve spotřebě piva na hlavu a rok a mnozí se pokládají za odborníky. Svůj vztah k pivu dokládají ale nejen spotřebou, ale i zájmem o to, jak se pivo vyrábí. Návštěvnická centra největších pivovarských skupin v Česku - do kterých firmy investovaly i desítky milionů korun - tak loni přilákala několik set tisíc lidí, což v mnohých případech znamená meziroční nárůst.

ilustrační foto, návštěvnické centrum, Staropramen,
13.2.2016 6:20   |  

Největšímu zájmu se těší díky čtyřem pivovarům tuzemská jednička Plzeňský Prazdroj lákající návštěvníky nejen do hlavní centra v západočeské metropoli, ale i do toho velkopopovického ve středních Čechách. „Návštěvnost na našich plzeňských trasách loni vzrostla v porovnání s rokem 2014 v průměru o 26 procent.

Celkem navštívilo trasy Plzeňského Prazdroje (do poloviny prosince 2015, pozn. red.) a doprovodné akce více než 716 tisíc lidí,“ uvedla manažerka rozvoje cestovního ruchu Plzeňského Prazdroje Jindřiška Eliášková. Plzni ale pomohlo i to, že loni byla vybrána do programu EU Evropské hlavní město kultury, jehož součástí byly desítky dalších kulturních akcí.

Největší část návštěvníků pocházela přirozeně z České republiky, ale zájem stoupal i ze zahraničí. „Největší nárůst ze zahraničních turistů jsme zaznamenali u turistů z Německa. Nárůst návštěvníků na našich trasách v Plzni se pozitivně projevil i v dárkových prodejnách, které rovněž zaznamenaly nárůst nakupujících,“ dodala Eliášková.

návštěvnické centrum, Staropramen

Velkou investici do návštěvnického centra ve smíchovském sídle hlavního pivovaru i vedení firmy udělala před pěti lety tuzemská dvojka Pivovary Staropramen. Interaktivní expozice a další související věci tehdy pivovar stál tři desítky milionů korun. Zájemcům je i díky tomu k dispozici pivovarská škola nebo hudební klub.

„Díky všem těmto aktivitám pivovar každoročně navštíví přes 150 tisíc návštěvníků, kteří projdou uvedenými prostory pivovaru. Dlouhodobě je toto číslo rostoucí, každý rok v řádu procent,“ řekl serveru E15.cz mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. Pivovar přitom nepočítá s tím, že by se musela investice nutně vrátit. „Výrazná investice do Návštěvnického centra je samozřejmě velmi důležitá pro marketing značky. A jako marketingovou investici ji vnímáme,“ podotkl mluvčí.

Desítky tisíc lidí zavítají ročně i do tuzemských pivovarů skupiny Heineken. Loni skupina zaznamenala nárůst v pivovaru Starobrno, meziročně zhruba stejný počet návštěvníků ve Velkém Březně a mírný pokles v Krušovicích. „V Rusku patří Krušovice mezi nejprémiovější piva na trhu, a proto je i Krušovický pivovar atraktivním místem pro ruské turisty. Mírný pokles návštěvnosti je způsobený poklesem počtu ruských turistů, především z důvodu slabého rublu,“ řekl serveru E15.cz mluvčí tuzemské pobočky Heinekenu Jana Pikardová. „Exkurze pro nás představují především nástroj na komunikaci značky a představení místa a pivovaru, historie a podmínek, kde značka vzniká. I přesto jsou naše exkurze profitabilní,“ dodala.


Čtěte také:

Minipivovary dobývají internet, se Slevomatem nabízí pivní exkurze

Marek Schwarzmann: Pivní přitažlivost

Boom minipivovarů v Česku pokračuje čtvrtinovým tempem, je jich už 280

Dušan Kutner Autor: Dušan Kütner redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Český fotbal bude mít ePojisteni.cz ligu. Web se stal partnerem soutěže

Český fotbal bude mít ePojisteni.cz ligu. Web se stal partnerem soutěže aktualizováno

Fotbalová liga v pátek začne pod novým názvem ePojisteni.cz liga. Titulárním partnerem se stal internetový vyhledávač pojištění, který nahradil po dvou letech v názvu loterijní… více

Mobilní web