Plzeňský Prazdroj znovu navýšil prodej, největší zájem je o ležáky a cider Kingswood | E15.cz

Plzeňský Prazdroj znovu navýšil prodej, největší zájem je o ležáky a cider Kingswood

ČTK

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce šly na odbyt šly ležáky plzeňského typu a cider Kingswood, jehož konzumace oproti roku 2015 stoupla o 20 procent.

Loňské výsledky firmy na svém webu zveřejnil Deník, Prazdroj je potvrdil. Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. "Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více," uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.

"Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta," řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.

Video: Podívejte se na historický vývoj Plzeňského Prazdroje:

480p 360p 240p
Plzeňský Prazdroj

Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Bernard hlásí svůj rekordní rok

Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. "V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále," řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!