Plzeňský výrobce oblečení Horsefeathers dodává do víc než 20 zemí | E15.cz

Plzeňský výrobce oblečení Horsefeathers dodává do víc než 20 zemí

Plzeňský výrobce oblečení Horsefeathers dodává do víc než 20 zemí
Horsefeathers
• 
ZDROJ: Horsefeathers facebook

ČTK

Do více než 20 zemí vyváží své kolekce plzeňská firma Horsefeathers, výrobce sportovního oblečení na hory i do města. Nově se zaměřuje například na Írán a zahájila spolupráci v Číně. Zatímco v roce 1993 většinu z první kolekce, tedy z 50 triček a 200 samolepek, její zakladatelé rozdali mezi kamarády nebo rozprodali se slevou, dnes dosahují obratu 110 milionů korun a oblečení plzeňské značky kupují i lidé v Bělorusku nebo Izraeli. Uvedl to spolumajitel Hanuš Salz.

„Po první kolekci jsme se snažili každý rok vyrobit další součásti, zlom nastal kolem roku 1999, kdy se nám začal obrat vždy dvojnásobit,“ uvedl.

Před nástupem krize v roce 2009 se firma dostala až na 177 milionů korun, poté se ale řízeně stáhla, třetinu obratu vlastním rozhodnutím škrtla. „Ukončili jsme spolupráci s odběrateli, které jsme vyhodnotili jako rizikové, zredukovali jsme některé výdaje, přistoupili k restrukturalizaci procesů. Myslím ale, že to bylo k dobrému,“ uvedl Salz.

Původ v Kanadě

Připomněl, že značka Horsefeathers vznikla v Britské Kolumbii v Kanadě v roce 1989, kde tehdy s rodiči žil a kam chodil na střední školu. Tam vznikl také linorit s prvním designem, jenž spolu s přáteli tiskli na cokoliv, nejčasněji na trika a mikiny. Počátky označil za „rebeliózní sranda projekt“, jenž spojoval pár lidí kolem snowboardingu a skateboardingu.

Nyní má firma kolem 50 zaměstnanců a spolupracovníků, návrhům kolekcí se věnují její čtyři designéři. Outerwearové oblečení vyrábí firma v Číně, v Čechách a Evropě vzniká streetwear, hlavně trička, mikiny, ponožky a podobně.

Po celé Evropě

Horsefeathers své výrobky dodává po celé Evropě, tedy i do konkurenčně nejsilnějších států, jako jsou Rakousko a Německo. Fungovalo také Rusko, rozvoj tam ale nedávno zastavily sankce. Nově se letos firmě podařilo proniknout na trh v Íránu, plzeňského výrobce oslovila společnost, jež tam dováží sportovní zboží. „Byli jsme překvapeni, že v Íránu funguje asi 30 obchodů se zaměřením na snowboarding,“ řekl Salz.

Nedávno se vrátil z veletrhu v Číně, doufá v rozšiřování i tam. „Snowboarding jako sport v Číně teď vzniká, je tam velká dynamika, jaká byla v Evropě před 20 lety. Čína je zajímavá obrovským množstvím lidí, kteří přechází do střední třídy,“ uvedl. Nejlidnatější stát světa poutá pozornost výrobců i proto, že se uchází o pořádání zimní olympiády v roce 2022.

V ČR má firma šest obchodů, kromě Prahy, Brna, Jihlavy a Ostravy také dva v Plzni. Právě druhý obchod v Plzni otevřela dnes v obchodním centru Olympia. Podle Salze je cílem firmy do budoucna systematický a pozvolný rozvoj a udržení pozice v komunitě, která značku respektuje.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!