Popularitu slevových portálů chtějí využít Globus a Makro

8.8.2011 18:27   |  

Rostoucí popularitu slevových serverů se rozhodly v Česku zužitkovat už i první velké obchodní řetězce, které boom portálů se zlevněným zbožím a službami dosud sledovaly zpovzdálí. Zboží prostřednictvím slevových serverů nyní poprvé zkoušejí prodávat hypermarkety Globus a vlastní slevový portál v těchto dnech zprovoznila síť velkoobchodů Makro. Češi loni prostřednictvím slevových portálů nakoupili různé služby a zboží za několik stovek milionů korun.

Společnost Globus na internetových stránkách www.nakupujemechytre.cz nabídla zákazníkům až třicetiprocentní slevu na vybrané výrobky pro grilování. Slevové poukázky mohou lidé uplatnit při placení nákupu u pokladen hypermarketů Globus. „Považujeme tuto formu za jeden z přímých marketingových nástrojů k získání zákazníků a zvýšení povědomí o značce. Vzhledem k tomu, že sezona grilování ještě zdaleka nekončí, nabídli jsme na portálu právě výrobky pro grilování včetně masa a uzenin z našeho vlastního řeznictví s cílem vyzkoušet zájem zákazníků o takový typ nabídek,“ řekl mluvčí hypermarketů Globus Boris Malý.

Velkoobchodní společnost Makro šla ještě dál a minulý týden po čtrnáctidenním zkušebním provozu oficiálně spustila vlastní slevový server www.makromanie.cz. S padesátiprocentní slevou mohli registrovaní zákazníci pořídit například radiomagnetofon. Nyní má portál v nabídce například zlevněný vysavač, GPS navigaci či láhev značkového alkoholického nápoje.

„Novým slevovým portálem zpřístupníme našim profesionálním zákazníkům cenově výhodné nabídky zboží, které online zarezervují a zaplatí. Prostřednictvím Makromanie budeme zprostředkovávat například doprodej posledních kusů zboží a další zajímavé akční nabídky,“ uvedl Stanislav Novotný ze společnosti Makro Cash&Carry.

Rostoucí zájem obchodních řetězců o služby slevových portálů potvrdil spolumajitel největšího slevového serveru v Česku Slevomat.cz Tomáš Čupr. „O spolupráci s různými obchodními řetězci v současné době jednáme a rádi bychom stihli předvánoční horečku. Určitě ovšem nechceme být pouze prodejním kanálem, partnerům z řad obchodních řetězců nabídneme přidanou hodnotu,“ uvedl.


Čtěte také: Tomáš Čupr: Slevomat bude nabízet i velké značky


Sortiment slevových serverů se rozšiřuje

Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika provedla výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá slevové servery už 49 procent dospělé populace.

Češi prostřednictvím slevových portálů nakupují zejména jídlo, kosmetické a relaxační služby. Slevové servery letos začaly v Česku nabízet také zlevněné dovolené v zahraničí, které lidé mohou pořídit i za polovinu původní ceny, luxusní zboží či erotické pomůcky a služby.

Co si Češi přes slevové portály nejčastěji pořizují?

vouchery do restaurací a kaváren 33 procent
kosmetika a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu 28 procent
cestování a pobyty u moře 25 procent
služby nabízející sportovní aktivity 23 procent
zážitky (let balónem, jízda v rychlém autě, masáže atd.) 11 procent

Zdroj: KPMG ČR a Ipsos Tambor

Řetězce chtějí využít marketingového potenciálu slevových serverů

Obchodní řetězce vzhledem ke svým mnohamiliardovým tržbám nemohou podle odborníků od zapojení do slevových portálů očekávat výrazný nárůst prodeje. Analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK uvedl, že obchodní řetězce by ale prostřednictvím slevových portálů mohly zvýšit povědomí o své značce či nabídce, a to i mezi tou částí české populace, která dává přednost nakupování na internetu. „Je to pro slevové portály nový marketingový nástroj, pomocí kterého obchodníci o sobě mohou dát vědět,“ podotkl.


Systém hromadných slev na slevových portálech funguje tak, že sníženou cenu obchodníci nebo poskytovatelé služeb poskytnou poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase pomocí tohoto systému zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Podnikatelé tímto způsobem mohou také propagovat své služby a zboží. Provozovatelé slevových serverů mají z prodaných poukázek provizi.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny

Škoda Octavia: Nejúspěšnější škodovácký model slaví dvacetiny Fotogalerie

Již více než pět milionů prodaných kusů Škoda Octavia dělá z tohoto vozu nejdůležitější model ve stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Po ovládnutí společnosti… více

Mobilní web