Předvánoční období se za posledních 5 let prodloužilo o měsíc | E15.cz

Předvánoční období se za posledních 5 let prodloužilo o měsíc

Předvánoční období se za posledních 5 let prodloužilo o měsíc
ilustrační foto, Nákupní centrum o Vánocích
• 
ZDROJ: Michael Tomeš, E15
20. listopadu 2014 • 11:15
Předvánoční období je stále delší, za posledních pět let se prodloužilo o více než měsíc. Vyplývá to z dat výrobce a a provozovatele e-shopů společnosti NetDirect. Zatímco ještě před pěti lety začínaly růst tržby e-shopů až v průběhu listopadu, letos to bylo již na přelomu září a října.

Ještě v roce 2010 byly září a říjen měsíci, ve kterých lidé po období dovolených šetřili, aby pak v listopadu a prosinci měli dostatek financí na nákup vánočních dárků. Tomu také odpovídaly tržby e-shopů. Před pěti lety byly tržby za září a říjen v porovnání s ostatními měsíci podprůměrné. Skok přišel v listopadu, a to v průměru o 43 procent.

Z údajů o tržbách z více než 2000 českých e-shopů vyplývá, že stále více Čechů rozkládá nákup vánočních dárků do delšího období. „Nárůst tržeb lze sledovat prakticky každý rok v průměru o týden dříve. Za posledních pět let se tak předvánoční období prodloužilo o více než měsíc. Je to způsobeno především předvánočními kampaněmi a slevami, které obchodníci spouštějí stále dříve,“ uvedl Marek Krška z NetDirectu.

První náznaky růstu tržeb už v září

Růst tržeb je díky tomu také rok od roku pozvolnější. První náznaky bylo letos možné zaregistrovat již v září, kdy byl obrat e-shopů oproti měsíčnímu průměru o sedm procent vyšší. V říjnu už byl pak zaznamenán 15 procentní růst, přestože teplé počasí náladě k nakupování vánočních dárků nenahrávalo. „V listopadu očekáváme růst tržeb okolo 25 procent a v prosinci o zhruba 40 procent,“ dodal Krška. To co se podle něj nemění, je velký skok v útratách v období kolem listopadové a prosincové výplaty.

Češi před letošním Štědrým dnem utratí v e-shopech podle odhadů rekordních 21,5 miliardy korun, meziročně o 15 procent více. Přípravy na předvánoční nákupní sezónu vrcholí každoročně v internetových obchodech již s koncem léta, kdy začínají s náborem brigádníků, posilují skladové zásoby a upravují logistické procesy.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!