Prodeje hraček v Česku vzrostly o čtyři procenta, zákazníci utratili 5,4 miliardy

Prodeje hraček v Česku vzrostly o čtyři procenta, zákazníci utratili 5,4 miliardy
14. října 2015 • 11:33
Češi loni utratili za hračky 5,4 miliardy korun, meziročně o čtyři procenta více. Výroba hraček v tuzemských firmách se přitom v loňském roce zvýšila o devět procent na 2,4 miliardy korun. V ČR však mají své montážní a z části výrobní provozy i nadnárodní společnosti Simba, LEGO, Ravensburger a Playmobit, jež loni vyrobily hračky v celkové hodnotě 5,6 miliardy korun. Vyplývá to z údajů Sdružení po hračku a hru.

Prodej hraček se čím dál víc přesouvá na internet. Meziročně se počet e-shopů, které nabízejí tento sortiment, zvýšil o třetinu na 1508. „Do segmentu hraček a obecně zboží pro děti nedávno vstoupili noví silní hráči české e-commerce, což jen potvrzuje to, že potenciál pro obchodování v této kategorii určitě je. Tento segment obchodníky láká,“ uvedl ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman.

Nejoblíbenější hračkou, kterou Češi kupují on-line, je stavebnice Lego. Mezi dětským zbožím tvoří přes šest procent celkových prodejů. Podle údajů internetového obchodu Mall.cz patří dále mezi nejprodávanější hračky deskové hry, autíčka (bagry, jeřáby), panenky, interaktivní a naučné hry a modely na dálkové ovládání.

V ČR patří mezi velké prodejce hraček například hračkářství Bambule, Dráčik, Sparkys, Pompo, HM Studio a další

Podíl exportu na produkci hraček dosahuje 60 procent. Největšími českými vývozci jsou ABA factory, Abrex, BD Tova Brno, Moravská ústředna DUV Brno či Detoa Albrechtice. Vyváží se především hračky dřevěné, kovové, textilní a plyšové. V ČR je zhruba 240 tradičních výrobců tohoto sortimentu. Podíl českých hraček na domácím trhu se pohybuje mezi sedmi a deseti procenty.

V ČR patří mezi velké prodejce hraček například hračkářství Bambule, Dráčik, Sparkys, Pompo, HM Studio a další. V pražské ulici Na Příkopě otevře na jaře jeden z největších obchodů s hračkami na světě britské hračkářství Hamleys. Chce v Česku získat zhruba pět procent trhu.

Vladimír Šůla: Hračky se prodávají jen dva měsíce v roce

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!