Prohibice srazila zisky likérky Jan Becher o 80 milionů | E15.cz

Prohibice srazila zisky likérky Jan Becher o 80 milionů

Prohibice srazila zisky likérky Jan Becher o 80 milionů
29. srpna 2013 • 20:15
Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka a. s. (JBKB) ve finančním roce 2012 - 2013 dosáhla zisku před zdaněním 171 milionů korun. Proti předchozímu roku je to pokles o 80 milionů. Výsledky společnosti za toto období ovlivnila hlavně opatření související s prohibicí v září minulého roku, uvedla mediální zástupkyně společnosti Anna Davidová.

JBKB, která je součástí společnosti Pernod Ricard, dosáhla ve finančním roce od července 2012 do června 2013 tržeb ve výši 1,209 miliardy korun. V předchozím finančním roce to bylo 1,3 miliardy korun. „Zákaz prodeje alkoholu měl negativní dopad na trh s alkoholem, včetně segmentu hořkých bylinných likérů. Ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího finančního roku se celkové tržby JBKB snížily o 8,3 procenta,“ uvedla Davidová.

Pokles zisku společnosti byl ovlivněn zejména náklady, které s sebou prohibice po metanolové aféře v České republice přinesla. Ty podle JBKB dosáhly asi 100 milionů korun. Šlo o vyšší investice do marketingových aktivit u jednotlivých značek pro obnovení důvěry spotřebitelů. Vyšší náklady přinesla také plánovaná investice do nových skladovacích prostor a jejich vybavení.

I přes pokles celkových tržeb dokázala společnost JBKB navýšit objem prodaných importovaných prémiových značek - irské whiskey Jameson, Absolut vodky a ginu Beefeater.

„S ohledem na to, jaký dopad měla prohibice na naše odvětví, je naším primárním cílem co nejrychlejší návrat ke stavu před touto událostí. To znamená posilování pozice naší klíčové značky Becherovka v Česku i na exportních trzích a další růst importovaných značek. Naše odvětví má za sebou jedno z nejtěžších období ve své historii,“ uvedl Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a. s. Přesto podle něj zákazníci neztratili důvěru a zůstali věrní kvalitním produktům.

Metanolová aféra vypukla v Česku na začátku září loňského roku, kdy se objevily desítky lidí, kteří měli zdravotní problémy po konzumaci otráveného alkoholu. Zákaz prodeje lihovin nad 20 procent alkoholu vyhlásilo ministerstvo zdravotnictví 14. září. Zmírnilo ho po dvou týdnech, když vláda umožnila prodávat a konzumovat lihoviny vyrobené před 1. lednem 2012 a alkohol s prokázaným původem lihu.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou