Řetězce zlidšťují prodejny. Nové formáty zkouší Lidl, Penny Market i Tesco

Řetězce zlidšťují prodejny. Nové formáty zkouší Lidl, Penny Market i Tesco
3. prosince 2015 • 07:50
Maloobchodní řetězce začínají experimentovat s novým typem prodejen. Lidl brzy v Berouně otevře obchod, který má mít po vzoru vylepšovaných prodejen řetězce v zahraničí honosnější a moderní vzezření. „Nový koncept prodejen Lidl bude pro naši společnost průlomový. První taková budova byla dokončena teprve v letošním roce v Itálii,“ sdělila mluvčí Lidlu Jitka Vrbová.

Konkurenční Penny Market si vybral Prahu jako první místo ve své mezinárodní síti pro otestování zcela nového „city“ konceptu. Prodejna v Revoluční ulici má rovněž výrazně modernější vzhled, než na jaký byli dosud zákazníci zvyklí. S novou podobou hypermarketu přišlo před rokem rovněž Tesco. Velkoprodejnu v Praze-Letňanech zmenšilo, zmodernizovalo a do popředí dalo čerstvé potraviny.

„Inovace z letňanského hypermarketu byly úspěšně využity v řadě našich dalších obchodů napříč celou středních Evropou, kde Tesco působí, včetně Česka. Pro příklad můžeme uvést supermarket Roztoky,“ sdělil mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

„Staré modely už řetězcům přestávají fungovat. Mají strach, že jejich cílová skupina starších lidí, jednou nebude, a pokud si mají vychovat mladé, tak to u nich nejde jen na tom, že je něco nejlevnější,“ komentoval změny na trhu Radomír Klofáč, šéf společnosti Moris Design, jež se zabývá podobou a přeměnami prodejen. Obecně podle specialisty na design obchodů platí, že v potravinách už prodejcům trochu ujel vlak.

Tesco v Česku omezilo nonstop otevírací dobu, snaží se šetřit

„Prostředí v supermarketech a hypermarketech by se určitě mělo změnit,“ soudí Klofáč. Jinak prý hrozí, že tyto obchodníky v příštích letech převálcují nové prodejní kanály typu e-shopů s potravinami.

„Poptávka investorů, kteří jsou ochotni za nejlépe fungující a zavedená obchodní centra zaplatit vysoké částky, přiměje developery urychlit další projekty,“ uvedl Jonathan Hallet, výkonný ředitel poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Příchod obchodních center nového typu proto očekává i do Česka.

Moderní obchody
Kromě prodejen maloobchodních řetězců prochází proměnou také nákupní centra. Nové přírůstky v Evropě spojují kromě menší velikosti též vysoké nároky na architekturu s důrazem na volnočasové aktivity a gastronomii.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!