Rossignol žije, hlásí jeho zachránce. A myslí na léto

23.12.2011 8:22   |  

Francouzská firma Rossignol se po třech letech dostala do černých čísel. Dráha, kterou za tu dobu urazila, začala potácením na pokraji bankrotu, pokračovala změnou majitele a skončila zeštíhlením a několikamilionovým ziskem. Navíc s výhledem na další růst. „Stoupáme vzhůru,“ tvrdí staronový šéf a spoluzakladatel světoznámého výrobce lyží Bruno Cercley pro Handelsblatt.

Dnešní optimista připouští, že když se ohlédne zpátky, má pořád husí kůži. „S tržbami 240 milionů eur jsme byli ve ztrátě 68 milionů,“ připomíná propad v roce 2008. „A aby toho nebylo málo, měli jsme dluhy ve výši 260 milionů. Hotová katastrofa,“ dodává.

V současnosti činí tržby „jen“ něco přes 200 milionů, zmizely zato minusy. Recept byl prostý: převrátit společnost vzhůru nohama.

V praxi to znamenalo propustit 400 ze 1600 zaměstnanců, srazit fixní náklady o více než třetinu, zkrátit lhůty a ořezat kolekce. Důvody byly pádné – Rossignolu šlo o přežití. Část viny připisuje management americkému vlastníkovi Quiksilver, který převzal francouzskou značku v roce 2005 za 240 milionů eur, ale nikdy se s ní nesžil. Efekt se zanedlouho dostavil, dluhy a průšvihy evropské akvizice přivedly samotného zámořského specialistu na oblečení a vybavení pro surfing, či snowboarding málem ke krachu.

Zakročil Cercley. Dohodl se s australským finančním investorem Macquarie a koupil „zlomené lyže“ za 40 milionů eur. Motiv byl jasný: Cercley Rossignol v letech 2002 až 2005 řídil a přihlížet pádu bylo nad jeho síly.
Nyní, za vyjasněné oblohy, se Cercley snaží dívat kupředu. „Není dobré být závislý pouze na zimě,“ říká v narážce na konkurenci, která už má „léto“ v programu.

Odpovědí Rossignolu má být nástup do outdoorového segmentu. Konkrétně jde prý o obuv.

Autor: Igor Záruba

Komentáře

Čtěte také

Dálnice budou. Česko se s Komisí dohodlo na řešení potíží s EIA

Dálnice budou. Česko se s Komisí dohodlo na řešení potíží s EIA aktualizováno

Česko bude moci už v příštím roce začít s budováním některých z desítky významných dopravních staveb, které dosud blokovaly staré posudky vlivu na životní prostředí (EIA). O… více

Komerční prezentace
Mobilní web