Sazka ovládá přes 90 procent loterijního trhu | E15.cz

Sazka ovládá přes 90 procent loterijního trhu

Sazka ovládá přes 90 procent loterijního trhu
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15 Michael Tomeš

ČTK, nos

SAZKA sázková kancelář, která převzala loni loterijní byznys zkrachovalé Sazky, si v letošním roce drží zhruba 90procentní podíl na trhu číselných loterií. Z výherních listin provozovatelů číselných loterií vyplývá, že v minulém týdnu měla Sazka téměř 93procentní podíl na trhu.

Důvodem nárůstu byl podle expertů rekordní jackpot v její nejznámější hře Sportka. Společnosti Fortuna a Tipsport, které jsou lídry na trhu kurzového sázení, začaly konkurovat zkrachovalé Sazce na trhu loterií před půl rokem. Tipsport provozuje od 11. července číselnou loterii Tipšestka, Fortuna uvedla 18. července po více než 50 letech monopolu Sazky novou loterii Loto. SAZKA sázková kancelář, vlastněná skupinami PPF a KKCG, převzala podnikatelskou činnost společnosti Sazka počátkem listopadu.

Mezitýdenní růst tržeb za minulý týden činil u číselných loterií Sazky 8,8 milionu Kč a tento nárůst tržeb byl vyšší než tržby konkurenčních her dohromady (Fortuna 5,9 milionu Kč, Tipsport milion Kč), řekl ČTK mluvčí Sazky Václav Jalovecký. Tržby Sazky za Sportku a její dodatkovou hru Šance a za Euromiliony se v minulém týdnu přiblížily 90 milionům. Bylo to letos nejvíce, vyšší tržby firma neměla ani před rokem před podáním insolvenčního návrhu na společnost.

Ve středu se bude ve Sportce opět hrát o nejvyšší částku v historii, v Superjackpotu s prémií bude tentokrát rekordních 178,3 milionu korun, podotkl Jalovecký.

„Dosažené tržní podíly sledujeme ve dlouhodobějších horizontech, u stíracích losů se držíme zhruba na 50 procentech, v případě Lota pak kolem deseti procent,“ reagoval mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Mluvčí Tipsportu Jiří Hadrava odhadl podíl Tipšestky na trhu loterií na dvě až tři procenta, minulý týden na jedno procento. „Pozice Tipšestky na trhu číselných loterií odpovídá nižším nákladům, které jsme vložili do jejího spuštění, skromnější reklamní kampani i menší tradici. Pro nás je v tuto chvíli podstatné, že se Tipšestka zabydlela na trhu, našla si svůj okruh sázejících a je ekonomicky soběstačná,“ podotkl.

Autor: ČTK, nos
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!