Schlecker přes německý krach plánuje v Česku expandovat

Schlecker přes německý krach plánuje v Česku expandovat
5. února 2012 • 13:27
Drogistický řetězec Schlecker kvůli zahájení plánovaného insolvenčního řízení s německou mateřskou společností zatím v Česku nemusel přehodnotit své plány, ve kterých pro letošní rok počítá s modernizací prodejen i zvýšením jejich celkového počtu ze 145 na 150.

„Nejvíce nás poškozuje panika, která vznikla po zahájení insolvenčního řízení. S většinou našich obchodních partnerů jsme se už sešli a buď jsme potvrdili spolupráci nebo našli krátkodobé aranžmá do doby, než se stávající situace vysvětlí,“ uvedl ředitel české společnosti Schlecker Petr Doležal, podle kterého lednový obrat tuzemských drogerií Schlecker nevykázal odchylku od plánovaných hodnot.

Vedení společnosti Schlecker před dvěma roky podle Doležala zahájilo restrukturalizaci německé sítě drogerií, pro kterou ale nenašlo střednědobé financování. „Společnost tak stála před rozhodnutím, zda restrukturalizaci ukončit nebo dočasně najít pro tento plán ochranu před věřiteli. Insolvenční správce nyní s největšími věřiteli hledá řešení a mám zprávu, že už jej nachází,“ podotkl Doležal.

Schlecker padl. Šancí je silný investor

„Díky tomu, že jsme méně výkonné prodejny zavřeli, jsme zvýšili naši profitabilitu. Máme sice o několik procent nižší obrat, ale lepší hospodářský výsledek,“ podotkl Doležal, podle kterého loňský čistý zisk společnosti by měl opět vzrůst, a to z předchozích 27 milionů korun na 35 milionů korun.

V Česku Schlecker převzal řetězec Droxi

Schlecker provozuje v Německu kolem 7 tisíc obchodů a na 3 tisíce dalších v Rakousku, Španělsku, Francii, Itálii, Česku, Polsku a Portugalsku. V minulých měsících firma uzavřela v Německu několik set obchodů a zároveň několik nových otevřela. Koncem roku 2011 Schlecker zaměstnával 30 tisíc lidí v Německu a 17 tisíc lidí v zahraničí.

Německý drogistický řetězec vstoupil na tuzemský trh v roce 2007, kdy koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker. V roce 2010 firma snížila počet tuzemských prodejen ze 166 v roce 2009 na 153 a loni na 145.

Čtveřici největších drogistických řetězců předloni v Česku podle údajů Incoma GfK a časopisu Moderní obchod i přes dozvuky hospodářské krize a konkurenci hypermarketů a diskontních prodejen vzrostly tržby o pět procent na rekordních 14,8 miliardy korun. Mezi největší drogistické řetězce v Česku patří dm drogerie markt Schlecker, Rossmann a Teta.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!