Šití na míru je hit, krejčovství Delor expanduje za pomoci franšíz

Šití na míru je hit, krejčovství Delor expanduje za pomoci franšíz
10. července 2015 • 06:33
Lídr tuzemského trhu s šitím obleků na míru Delor kvůli další expanzi upravuje obchodní strategii. Část svých poboček mění na franšízy. Letos na jaře se už touto cestou vydaly salony Deloru v Brně, Ostravě a v Bratislavě. Úspěšným pilotním projektem však byla franšízová pobočka v Praze ve Slovanském domě.

„Pochopili jsme, že když chceme dál růst, potřebujeme změnit koncepci organizační a vlastnické struktury společnosti,“ řekl deníku E15 spolumajitel Deloru Jan Vančura. Důvodem je dynamický růst firmy v posledních letech až na současných devět provozoven a devět desítek pracovníků.

„Touto cestou chceme dále růst. Zákaznický servis je zlepšený tím, že majitel je krejčí. Chceme se starat o koncepci a ne o jednotlivé salony,“ dodal šéf Deloru. Společnost plánuje otevírat každý rok minimálně jednu franšízovou provozovnu. „Aktuálně máme poptávku například z Košic, ale také z Dubaje,“ dodal podnikatel. Ve hře je rovněž otevření salonu ve Vídni, Varšavě nebo Budapešti. V současnosti má firma založená Vančurou a Jaroslavem Kašickým v roce 2002 devět poboček a kolem devadesáti pracovníků.

Na letošek má Delor bez daně z přidané hodnoty naplánovaný obrat kolem 70 milionů korun. Meziročně to bude nárůst o dvacet procent. Do tří let chce být společně s franšízovými partnery na sto milionech.

Šití na míru je hitŠití na míru je hitAutor: Profimedia.cz

Šití na míru zažívá obrovský růst popularity
Trhu zakázkových krejčovství se nebývale daří. Do tří let se může v celkových tržbách dostat na půl miliardu korun, odhaduje jeden z lídrů Deloru. To bude znamenat zhruba zdvojnásobení současného výkonu.
Za růstem je hlavně produkce měřenky. Tedy šití na míru s využitím konfekční výroby. Tento druh obleků je podle krejčích sice stále lepší než klasická konfekce, současně je však levnější než špičkově šité šaty. „Očekávám, že ještě jeden dva roky trh poroste, pak se bude konsolidovat a růst zpomalí do pěti procent ročně,“ sdělil Jakub Lohniský, ředitel společnosti Le Premier, která se zaměřuje právě na měřenku.
V každém případě všichni velcí hráči zatím hlásí výrazné nárůsty tržeb. „Za první pololetí se nám tržby zvedly o 55 procent. Cílem je do konce roku tento nárůst navýšit ještě o další,“ uvedla manažerka krejčovského salonu Galard Adéla Hoffmannová. Delor letos bez daně z přidané hodnoty plánuje zvýšit obrat o dvacet procent.

Beata Rajská: Neznám výraz nejde to

Alternativa globálního šílenství

Autor: dnv
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!