Školní zboží táhne obrat firmy Stil trade | E15.cz

Školní zboží táhne obrat firmy Stil trade

Školní zboží táhne obrat firmy Stil trade
Děti se školními aktovkami Stil trade
• 
9. srpna 2013 • 16:10
Český výrobce a distributor školních potřeb, papírenského zboží a dárkových předmětů Stil trade čeká pro letošek pětiprocentní růst tržeb na 90 milionů korun. V loňském roce firma dosáhla obratu 86 milionů.

„Na vzestupu našich výkonů se největší měrou podílí školní program. Loňské srpnové tržby v celém segmentu školních pomůcek a potřeb dosáhly úrovně tradičně nejsilnějšího předvánočního období. Od letošního dubna, kdy jsme zahájili hlavní letní sezónu, průběžně dosahované měsíční prodeje jen u batohů pro školu a volný čas dávají reálný předpoklad až zdvojnásobení tržeb v tomto sortimentu v porovnání s minulým rokem,“ odhaduje jednatel a spolumajitel firmy Jiří Kotlant.

Školní program přitom Stil trade do svého portfolia zařadil před pěti lety, dnes už se na obratu podílí více než jednou třetinou.
O třináct procent by měl růst i export firmy, ten během loňského roku zodpovídal za 15 procent obratu a meziročně stoupal o polovinu. Možnosti vývozu si firma ověřila na veletrhu Paperworld ve Frankfurtu nad Mohanem.

Aktovka s obrázkem tyranosauraAktovka s obrázkem tyranosauraAutor:
„S obrázkem tyranosaura jsme šli do částečného rizika. Doposud jsme se drželi osvědčených dětských motivů, jako jsou kočičky, pejsci, auta nebo motorky, ale cítili jsme, že je na čase vybočit ze zajetých kolejí,“ říká Kotlant.

„Při naší premiérové účasti na této prestižní oborové přehlídce jsme získali co do objemu zatím menší, perspektivně však velmi důležité objednávky od významných obchodníků z Nizozemska nebo Švýcarska,“ říká Jiří Kotlant. Zboží se značkou Stil prodává v Česku zhruba tisíc a na Slovensku přibližně sto většinou specializovaných prodejen. Firma je také významným dodavatelem obchodních řetězců Globus, Terno, Tesco a Carrefour Slovensko.

Část svých prodejů společnost uskutečňuje i prostřednictvím vlastního e-shopu. Přibližně 80 procent zboží společnosti pochází z vlastní produkce s vlastním designem i vlastním systémem kontroly kvality provedení. Hit loňské sezóny, kolekce FC Barcelona, se letos podílí na tržvách v oblasti školních potřeb jednou pětinou. Rostou i prodeje kolekce Dino pro nejmenší, která je na trhu od dubna.

Autor: Euro, Jakub Křešnička
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!