Slevové portály lákají už i velké firmy

18.4.2011 8:34   |  

aktualizováno Internetových portálů, nabízejících hromadné slevy, jsou už řádově stovky. Na trend začínají reagovat někteří významní hráči, provozující e-shopy, byť většinou tvrdí, že spíš než o nový prodejní kanál jde o často levnější způsob reklamy.

„S provozovateli slevových portálů jednáme a přemýšlíme, jak tento distribuční kanál využít a zapojit do prodeje našich produktů,“ uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. „Snažíme se reagovat na to, co chce zákazník,“ dodal.

Další velká firma z oblasti cestovního ruchu Invia zatím vyčkává. Internetový prodejce zlevněných zájezdů to zdůvodňuje tím, že slevové portály zpravidla požadují slevy až
50 procent a nemalou provizi. „Při tak velké slevě bychom mohli nabídnout jen levné poukázky, což pro nás není v tuto chvíli zajímavé,“ tvrdí mluvčí Invie Michal Tůma. Některé cestovní kanceláře už zlevněné poukázky například v hodnotě tisíc korun na portálech samy nabízejí. Podobně jako třeba e-shopy s oblečením.

„Zkoušíme to na menším vzorku kuponů. Ale spíš jde o investici do nového marketingového kanálu a oslovení další cílové skupiny. Chceme zjistit, co to přinese,“ přiznává Michal Hubka, marketingový ředitel on-line prodejce spodního prádla Astratex.

Největší tuzemský internetový obchodník Aukro chystá ještě na tento měsíc vlastní slevový projekt. „Chceme využít naši databázi a portál denních slev si také vyzkoušet. Nicméně náš klíčový byznys se dlouhodobě týká vytváření obchodního místa, kde uživatelé najdou širokou nabídku a ne pouze pár speciálních akcí,“ vysvětlil ředitel holdingu Allegro, provozujícího Aukro, Jakub Havrlant.

Podle statistik webu slevyaktualne.cz, sdružujícího nabídky slevových portálů, je největší zájem o poukázky do restaurací a dalších gastronomických zařízení, wellness a kosmetické procedury, kratší pobyty a často také o sport.

Avšak ne vše je ideální. Na slabá místa slevových portálů poukazuje například Invia. „Nabízeli jsme u nás stejný zájezd za tutéž cenu, jaká se objevila už po slevě na jednom z těchto portálů,“ upozorňuje Tůma. Na slevových stránkách lze najít také poukaz na 28procentní slevu na nový vůz značky Fiat. Automobil však stojí po slevě přesně tutéž částku, za kterou jej nabízí dotyčný autosalon na vlastních internetových stránkách.

Jakub Havrlant: Aukro portál denních slev vyzkouší

Internetové tržiště Aukro nepovažuje slevové portály za přímou konkurenci, přesto se na ně chystá zareagovat. „Jsou ideální pro emotivní nákupy nižší hodnoty,“ říká Jakub Havrlant, ředitel holdingu Allegro Group pro Česko a Slovensko, jenž provozuje Aukro.

* E15: Pociťujete konkurenci ze strany slevových serverů, kterých stále přibývá?

Nevnímáme je jako hrozbu, je to úplně jiný segment trhu. Slevové akce netvoří ani náš klíčový byznys.

* E15: Ale právě cena u vás od počátku hraje hlavní roli.

Cena zboží určitě hraje důležitou roli, ať už na internetu nebo kdekoliv jinde. Ale je velký rozdíl mezi dobrou cenou a marketingovou akcí. Pokud chcete mít širokou nabídku, nemůžete nikdy spoléhat jen na marketingové akce, které právě slevové servery nabízejí.

* E15: Neříkejte, že na tento fenomén nebudete reagovat.

Určitě je to trend. Na zájem o slevy jsme zareagovali už dřív takzvanými úlovky Aukro. Každý týden vybíráme produkty z našeho portfolia a hlásit se mohou i prodejci. Během dubna spustíme speciální program úlovků, kde budou nabídky napříč všemi kategoriemi, například elektro, nábytku nebo zahradního vybavení.

* E15: Slevové servery se soustředí hlavně na služby. Zajímá vás tento segment?

Co se týká denních slev, tak na tuto oblast se díváme oportunisticky. Máme největší databázi na webu, určitě ji chceme využít a portál denních slev si také vyzkoušet. Takže nějakou aktivitu v tomto segmentu spustíme. Nicméně náš klíčový byznys se dlouhodobě týká vytváření obchodního místa, kde lze najít širokou nabídku a ne pouze pár speciálních akcí.

* E15: Je mezi tím opravdu tak velký rozdíl?

Pokud pominu fakt, že většinu výrobků nelze zdaleka nabízet s takovými slevami jako služby, tak hlavní rozdíl vidím v motivaci k nákupu. Portály denních slev jsou ideální pro emotivní nákupy nižší hodnoty především v oblasti zábavy a gastronomie. V dalších oblastech mohou fungovat, ale rozhodně ne na pravidelné bázi a přechod do vyšší pravidelnosti bude určitě obtížný. Tento rozdíl ještě podtrhává fakt, že prodávající chápou portály denních slev jako marketingový kanál a náklady na ně jdou většinou z marketingových rozpočtů, kdežto například Aukro je pro prodávající obchodním kanálem.

Autor: Denisa Novotná

Komentáře

Čtěte také

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie Video

Útok, při němž v pátek v Mnichově střelec zabil devět lidí a pak sám sebe, neměl politický motiv. Na tiskové konferenci to dnes řekl mnichovský policejní ředitel Hubertus Andrä,… více

Mobilní web