Sportka láká sázkaře více než před krizí | E15.cz

Sportka láká sázkaře více než před krizí

Sportka láká sázkaře více než před krizí
21. ledna 2015 • 06:26
Sny o milionových výhrách a bezstarostném životě lákají čím dál více. Lidé loni za Sportku a další týdenní číselné loterie utratili podle propočtů deníku E15 celkem 5,6 miliardy korun. Meziročně to představuje nárůst o sedm procent a co více – částka je vyšší než před začátkem ekonomické krize.

Hlavním důvodem je stále stoupající zájem o „nezničitelnou“ Sportku s více než padesátiletou tradicí. Její tržby se loni zvýšily o tři procenta na 5,31 miliardy korun. To je nejvíce nejen od pádu staré Sazky vlastněné sportovci před čtyřmi lety, ale již od roku 2009. „Důvodem je úprava Sportky loni na jaře, která zvýšila počet milionových výher, a tím také zájem o hru,“ řekl Václav Friedmann, mluvčí Sazky vlastněné nyní skupinou KKCG. Roli hrálo ale třeba i zvýšení počtu terminálů.

Další peníze vygeneroval říjnový start nadnárodní loterie Eurojackpot provozované rovněž Sazkou. Ve hře s možností vyhrát až miliardový jackpot lidé za necelé tři měsíce loňského roku prosázeli čtvrt miliardy korun.

Problémů Sazky před čtyřmi lety přitom chtěly využít i Fortuna a Tipsport. Navzdory plánům získat na trhu podíly v řádu desítek procent ale žádnou díru do světa neudělaly. Tržby Fortuny Loto loni klesly meziročně na třetinu – na 27 milionů korun, Superloto dokonce předloni Fortuna zastavila. Obdobný osud potkal loni na začátku března Tipšestku.

Kolik lidé vsadili v číselných loteriíchKolik lidé vsadili v číselných loteriíchAutor: E15

Zatím nejmenší podíl na trhu si tak drží Synot Lotto, za které lidé loni utratili pouhých 1,1 milionu korun. „Jde pouze o doplněk nabídky pro naše klienty,“ uvedla mluvčí Synotu Magda Pekařová. „Jakmile bude možné číselné loterie provozovat také prostřednictvím internetu, budeme Synot Lotto nabízet zákazníkům stejně jako například kurzové sázky i v on-line podobě, která je mezi sázejícími stále oblíbenější,“ dodala.

Na trhu existují i další loterie s každodenním slosováním jako Euromiliony, Zlatých 11 či Korunka. Také poslední jmenovaná loni zaznamenala nárůst, a to o deset procent na 350 milionů korun.

Důvěra sázejících ve jméno Sazka je definitivně zpět. Loni stouply celkové tržby firmy podle prvních odhadů o 15 procent na 9,2 miliardy korun. To je nejvíce od krachu staré Sazky před čtyřmi lety.

Tržby zkrachovalé Sazky a její nástupkyneTržby zkrachovalé Sazky a její nástupkyneAutor: E15

Pozicí jasné jedničky na tuzemském trhu se ale firma nehodlá ukonejšit. „Chceme dostat Sazku jako národní loterii na vyšší úroveň a dotahovat se na západní Evropu. Co se týče loterií, na Západě zdaleka nejsme – ani ve výši tržeb a určitě ne, co se týče počtu hráčů,“ uvedl v listopadu v rozhovoru pro E15 šéf Sazky Robert Chvátal.

Růst se podle něj dá dosáhnout právě díky inovacím typu Sazkamobil nebo Eurojackpot. „Naší ambicí je růst v dvouciferných číslech udržet,“ podotkl tehdy.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou