Supraphonu i Universalu loni vzrostl zisk díky digitálním prodejům

Celkové příjmy vydavatelů hudebních nahrávek loni podle české pobočky mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) klesly o šest procent na 281 milionů korun. Prodej přes internetové digitální kanály ale stoupl o 63 procent na 58 milionů. Nárůst se pozitivně projevil i na výsledcích hlavních hráčů na trhu.

Online Music store
20.11.2013 7:42   |  

Tuzemská jednička Universal Music s podílem na trhu 26 procent loni zaznamenala pokles tržeb o třetinu na 63,4 milionu korun. Její zisk ale stoupl o dvě třetiny na 14,4 milionu korun.

Anketa

Kterému způsobu nákupu hudby dáváte přednost?

Na fyzických nosičích   26% V digitální podobě   10% Kupuji oboje   8% Hudbu nekupuji   55%

V anketě hlasovalo 96 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

„Rok 2012 byl ve znamení prudkého růstu digitálních prodejů, které společně s rostoucími licenčními příjmy a příjmy z nových obchodních aktivit již téměř vykompenzovaly očekávané poklesy prodeje fyzických nosičů,“ uvedl generální ředitel Tomáš Filip.

K více než šedesátiprocentnímu růstu digitálních příjmů podle něj přispěl především růst největšího obchodu s digitální hudbou iTunes a streamovacích služeb YouTube. „Tím se nám podařilo opětovně dosáhnout kladného hospodářského výsledku,“ dodal.

Supraphon rostl díky Supraphonline.cz

Dvojka na trhu prodejů hudebních nahrávek, společnost Supraphon s podílem 20,4 procenta, loni zaznamenala nárůst celkových digitálních prodejů meziročně o 183 procent. Zásluhu na tom měl nejen internetový obchod Supraphonline.cz, ale i další kanály. Podíl příjmů z digitálních prodejů a dalšího jejich druhotného užití pak loni stoupl na více než třetinu.

Celkové tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb Supraphonu tak loni dosáhly 137,8 milionu korun, o necelé procento více než o rok dříve. V tržbách jsou započteny i příjmy z prodejů nahrávek s mluveným slovem, které se do statistik prodejů hudebních nosičů IFPI nepočítají. Zisk po zdanění loni stoupl o více než deset procent na 16,4 milionu.

I nadále tak Supraphon hodlá vydávat nahrávky s jejich následným prodejem v podobě fyzických nosičů i digitálního obsahu jakožto rovnocenných způsobů prodeje. „V této souvislosti bude společnost klást zvláštní důraz na posílení prodeje hudby v digitální podobě a vytváření nových obchodních modelů s tímto způsobem prodeje souvisejících,“ uvedl prokurista Supraphonu Libor Holeček.


Čtěte také:

Obchody s hudbou kličkují mezi nosiči a stahováním

Supraphon začal prodávat digitalizované singly pro pamětníky

Google spustil v Česku stahování hudby přes Google Play

Sony Music omezuje činnost a propouští

Bontonland rozjede prodej digitální hudby

Autor: Dušan Kütner

Komentáře

Čtěte také

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Energetická skupina ČEZ se zbavuje realitního dědictví, které na státní podnik přešlo ještě z dob socialismu. Aktuálně nabízí k prodeji soubor panelových domů v Praze 4 poblíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web