Supraphonu i Universalu loni vzrostl zisk díky digitálním prodejům | E15.cz

Supraphonu i Universalu loni vzrostl zisk díky digitálním prodejům

Supraphonu i Universalu loni vzrostl zisk díky digitálním prodejům
20. listopadu 2013 • 07:42
Celkové příjmy vydavatelů hudebních nahrávek loni podle české pobočky mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) klesly o šest procent na 281 milionů korun. Prodej přes internetové digitální kanály ale stoupl o 63 procent na 58 milionů. Nárůst se pozitivně projevil i na výsledcích hlavních hráčů na trhu.

Tuzemská jednička Universal Music s podílem na trhu 26 procent loni zaznamenala pokles tržeb o třetinu na 63,4 milionu korun. Její zisk ale stoupl o dvě třetiny na 14,4 milionu korun.

„Rok 2012 byl ve znamení prudkého růstu digitálních prodejů, které společně s rostoucími licenčními příjmy a příjmy z nových obchodních aktivit již téměř vykompenzovaly očekávané poklesy prodeje fyzických nosičů,“ uvedl generální ředitel Tomáš Filip.

K více než šedesátiprocentnímu růstu digitálních příjmů podle něj přispěl především růst největšího obchodu s digitální hudbou iTunes a streamovacích služeb YouTube. „Tím se nám podařilo opětovně dosáhnout kladného hospodářského výsledku,“ dodal.

Supraphon rostl díky Supraphonline.cz

Dvojka na trhu prodejů hudebních nahrávek, společnost Supraphon s podílem 20,4 procenta, loni zaznamenala nárůst celkových digitálních prodejů meziročně o 183 procent. Zásluhu na tom měl nejen internetový obchod Supraphonline.cz, ale i další kanály. Podíl příjmů z digitálních prodejů a dalšího jejich druhotného užití pak loni stoupl na více než třetinu.

Celkové tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb Supraphonu tak loni dosáhly 137,8 milionu korun, o necelé procento více než o rok dříve. V tržbách jsou započteny i příjmy z prodejů nahrávek s mluveným slovem, které se do statistik prodejů hudebních nosičů IFPI nepočítají. Zisk po zdanění loni stoupl o více než deset procent na 16,4 milionu.

I nadále tak Supraphon hodlá vydávat nahrávky s jejich následným prodejem v podobě fyzických nosičů i digitálního obsahu jakožto rovnocenných způsobů prodeje. „V této souvislosti bude společnost klást zvláštní důraz na posílení prodeje hudby v digitální podobě a vytváření nových obchodních modelů s tímto způsobem prodeje souvisejících,“ uvedl prokurista Supraphonu Libor Holeček.

Trh digitální prodeje hudby v ČeskuTrh digitální prodeje hudby v ČeskuAutor:

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou