Supraphonu i Universalu loni vzrostl zisk díky digitálním prodejům

Celkové příjmy vydavatelů hudebních nahrávek loni podle české pobočky mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) klesly o šest procent na 281 milionů korun. Prodej přes internetové digitální kanály ale stoupl o 63 procent na 58 milionů. Nárůst se pozitivně projevil i na výsledcích hlavních hráčů na trhu.

Online Music store
20.11.2013 7:42   |  

Tuzemská jednička Universal Music s podílem na trhu 26 procent loni zaznamenala pokles tržeb o třetinu na 63,4 milionu korun. Její zisk ale stoupl o dvě třetiny na 14,4 milionu korun.

Anketa

Kterému způsobu nákupu hudby dáváte přednost?

Na fyzických nosičích   26% V digitální podobě   10% Kupuji oboje   8% Hudbu nekupuji   55%

V anketě hlasovalo 96 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

„Rok 2012 byl ve znamení prudkého růstu digitálních prodejů, které společně s rostoucími licenčními příjmy a příjmy z nových obchodních aktivit již téměř vykompenzovaly očekávané poklesy prodeje fyzických nosičů,“ uvedl generální ředitel Tomáš Filip.

K více než šedesátiprocentnímu růstu digitálních příjmů podle něj přispěl především růst největšího obchodu s digitální hudbou iTunes a streamovacích služeb YouTube. „Tím se nám podařilo opětovně dosáhnout kladného hospodářského výsledku,“ dodal.

Supraphon rostl díky Supraphonline.cz

Dvojka na trhu prodejů hudebních nahrávek, společnost Supraphon s podílem 20,4 procenta, loni zaznamenala nárůst celkových digitálních prodejů meziročně o 183 procent. Zásluhu na tom měl nejen internetový obchod Supraphonline.cz, ale i další kanály. Podíl příjmů z digitálních prodejů a dalšího jejich druhotného užití pak loni stoupl na více než třetinu.

Celkové tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb Supraphonu tak loni dosáhly 137,8 milionu korun, o necelé procento více než o rok dříve. V tržbách jsou započteny i příjmy z prodejů nahrávek s mluveným slovem, které se do statistik prodejů hudebních nosičů IFPI nepočítají. Zisk po zdanění loni stoupl o více než deset procent na 16,4 milionu.

I nadále tak Supraphon hodlá vydávat nahrávky s jejich následným prodejem v podobě fyzických nosičů i digitálního obsahu jakožto rovnocenných způsobů prodeje. „V této souvislosti bude společnost klást zvláštní důraz na posílení prodeje hudby v digitální podobě a vytváření nových obchodních modelů s tímto způsobem prodeje souvisejících,“ uvedl prokurista Supraphonu Libor Holeček.


Čtěte také:

Obchody s hudbou kličkují mezi nosiči a stahováním

Supraphon začal prodávat digitalizované singly pro pamětníky

Google spustil v Česku stahování hudby přes Google Play

Sony Music omezuje činnost a propouští

Bontonland rozjede prodej digitální hudby

Autor: Dušan Kütner

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web