Téměř každý druhý autobazar klame zákazníky, zjistila kontrola České obchodní inspekce

7. října 2016 • 10:50

Přibližně polovina autobazarů při prodeji ojetých vozů letos používala nekalé praktiky nebo poskytovala zákazníkům neúplné informace. Zjistila to při kontrolách Česká obchodní inspekce, která udělila prodejcům pokuty v souhrnné výši téměř půl milionu korun.

Nejčastějšími prohřešky byly stočené tachometry, nepravdivé údaje o počtu majitelů nebo neúplné informace při uzavírání kupních smluv. Kontroloři také zjistili, že vozidla jsou často nabízena do komisního prodeje v zastoupení třetí osoby, čímž se prodávající snažili vyhnout jakékoli odpovědnosti za případné vady.

Inspektoři v rámci kontrolní akce postupovali tak, že byl nejprve proveden monitoring a vytipování ojetých vozidel, u kterých bylo podezření, že informace o jejich stavu a počtu najetých kilometrů neodpovídají skutečnosti. Některá vozidla byla posuzována v součinnosti se soudními znalci z oboru dopravy.

K nejzávažnějším zjištěním došlo v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. V obou případech šlo o uvedení nepravdivého údaje o počtu najetých kilometrů u Škody Octavie.

Letoví dispečeři obmění svou kalibrační letku, vedlejší činnosti se podílí na výrazném růstu tržeb ŘLP

V prvním případě byl stav kilometrů na palubní desce u Octavie 1,9 TDI ke dni kontroly 167 123 kilometrů a přitom ze znaleckého posudku a z dostupných informačních záznamů vyplynulo, že již v prosinci 2011 byl proveden servisní úkon při stavu 311 738 km. U Octavie RS 2,0 TDI byl v nabídce uvedený stav tachometru 225 068 kilometrů, posudek ale ukázal provedení opravy již v únoru roku 2015 při stavu 323 652 kilometrů.

Přes autobazary a další obchodníky se v tuzemsku ročně prodá přes 300 tisíc ojetých aut, což je zhruba polovina celkového počtu vozů z druhé ruky, které změní majitele.

Tatra se chlubí supersportem, limuzínou i největším českým vozidlem
Škoda Auto má potíže v Egyptě. Válčí se svým importérem a prší na ni stížnosti
Projekt Penty u Masaryčky nabere zpoždění, magistrát žene plánovanou čtvrť do procesu EIA
Multimediální vlaky bez oken. To je kolejová budoucnost

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!