Tradiční řetězce prohrávají boj s diskonty

Vítězem krize na maloobchodním trhu jsou diskontní řetězce. Posilují v Česku i celé Evropě. V příštích letech je dokonce možné, že v tržbách předhoní dosavadní lídry evropského trhu, britské Tesco a francouzský Carrefour. Vyzývatelem je německá společnost Schwarz-Gruppe, která zastřešuje diskontní Lidl a původně podobně orientovaný Kaufland.

Supermarket
27.6.2014 6:15   |  

Do roku 2018 tržby skupiny Schwarz-Gruppe vyšplhají až na 80 miliard eur. To z ní udělá jedničku evropského maloobchodu, předpovídá nová studie poradenské společnosti Planet Retail.„Je to bezprecedentní posun v poměru sil na evropském maloobchodním trhu poháněný téměř nezastavitelným růstem diskontů,“ uvedl autor analýzy David Gray.

Anketa

Nakupujete v diskontních prodejnách?

Ano   82% Ne   18%

V anketě hlasovalo 291 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

V Česku je z hlediska tržeb největším diskontem Penny Market z německé skupiny Rewe. Jeho tržby už podle posledních zveřejněných výsledků nejsou daleko od 30 miliard korun. Konkurenční Lidl již ovšem s tržbami kolem 25 miliard šlape Penny Marketu na paty. Je to však stále asi jen polovina toho, jaké budou v Česku tržby skupiny Ahold s prodejnami Albert poté, co na tuzemském trhu převezme ztrátový Spar.

Lidl nejziskovější

V ziskovosti už je ovšem Lidl jedničkou. Jeho provozní marži 6,7 procenta mu mohou konkurenti jen závidět. Stejně jako meziroční růst provozního výsledku o 29 procent na 1,6 miliardy.

Posilování diskontů na českém trhu potvrzuje také společnost Incoma GfK. „Tomuto vývoji pomohla ekonomická krize a velmi dobré cenové image diskontů v očích nakupujících. Ale krize na trhu odeznívá a diskontní řetězce rostou dál,“ řekl analytik společnosti Zdeněk Skála. Diskonty rovněž zahušťují prodejní síť, což je další faktor úspěchu. „Možná nejpodstatnější je, že diskonty zařazují do sortimentu více výrobků a zdůrazňují čerstvé potraviny,“ dodal analytik.

A právě posilování na úkor původních supermarketů a hypermarketů je strategií Lidlu také v Česku. „Naším primárním cílem je nabízet nejlepší poměr kvality a ceny na trhu a na tento cíl se budeme zaměřovat především,“ sdělila mluvčí řetězce Jitka Vrbová.


Čtěte také:

Obchodní řetězce Kaufland a Lidl zvýšily v Česku tržby

České Tesco přestalo vydělávat. Problémy mají i další řetězce

Lidlu se v Česku daří, chystá miliardové investice

Autor: Daniel Novák

Komentáře

Čtěte také

Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka

Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka

Premiér Bohuslav Sobotka odmítl hlasy, podle nichž by mělo Česko po vzoru Velké Británie vystoupit z Evropské unie. Česká republika je i kvůli hospodářským vztahům zemí, jejíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web