Tradiční řetězce prohrávají boj s diskonty | E15.cz

Tradiční řetězce prohrávají boj s diskonty

Tradiční řetězce prohrávají boj s diskonty
27. června 2014 • 06:15
Vítězem krize na maloobchodním trhu jsou diskontní řetězce. Posilují v Česku i celé Evropě. V příštích letech je dokonce možné, že v tržbách předhoní dosavadní lídry evropského trhu, britské Tesco a francouzský Carrefour. Vyzývatelem je německá společnost Schwarz-Gruppe, která zastřešuje diskontní Lidl a původně podobně orientovaný Kaufland.

Do roku 2018 tržby skupiny Schwarz-Gruppe vyšplhají až na 80 miliard eur. To z ní udělá jedničku evropského maloobchodu, předpovídá nová studie poradenské společnosti Planet Retail.„Je to bezprecedentní posun v poměru sil na evropském maloobchodním trhu poháněný téměř nezastavitelným růstem diskontů,“ uvedl autor analýzy David Gray.

V Česku je z hlediska tržeb největším diskontem Penny Market z německé skupiny Rewe. Jeho tržby už podle posledních zveřejněných výsledků nejsou daleko od 30 miliard korun. Konkurenční Lidl již ovšem s tržbami kolem 25 miliard šlape Penny Marketu na paty. Je to však stále asi jen polovina toho, jaké budou v Česku tržby skupiny Ahold s prodejnami Albert poté, co na tuzemském trhu převezme ztrátový Spar.

Lidl nejziskovější

V ziskovosti už je ovšem Lidl jedničkou. Jeho provozní marži 6,7 procenta mu mohou konkurenti jen závidět. Stejně jako meziroční růst provozního výsledku o 29 procent na 1,6 miliardy.

Posilování diskontů na českém trhu potvrzuje také společnost Incoma GfK. „Tomuto vývoji pomohla ekonomická krize a velmi dobré cenové image diskontů v očích nakupujících. Ale krize na trhu odeznívá a diskontní řetězce rostou dál,“ řekl analytik společnosti Zdeněk Skála. Diskonty rovněž zahušťují prodejní síť, což je další faktor úspěchu. „Možná nejpodstatnější je, že diskonty zařazují do sortimentu více výrobků a zdůrazňují čerstvé potraviny,“ dodal analytik.

A právě posilování na úkor původních supermarketů a hypermarketů je strategií Lidlu také v Česku. „Naším primárním cílem je nabízet nejlepší poměr kvality a ceny na trhu a na tento cíl se budeme zaměřovat především,“ sdělila mluvčí řetězce Jitka Vrbová.

:

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou