Tržby CzechTrade loni stouply na 30,4 milionu korun

Tržby CzechTrade loni stouply na 30,4 milionu korun
29. června 2015 • 12:21
Tržby za služby agentury CzechTrade loni stouply o 16 procent na rekordních 30,4 milionu korun. Celkové výnosy se zvýšily na 469,4 milionu korun při poklesu hospodářského výsledku na 1,4 milionu korun. Vyplývá to z publikace o činnosti CzechTrade v loňském roce.

Vedle růstu tržeb agentura zaznamenala rostoucí náklady, v nichž jsou zahrnuty především zvýšené výdaje na výstavní akce, nájemné v zahraničí a další náklady na zahraniční kanceláře. Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek poukázal na to, že náklady na provoz zahraničních kanceláří se podařilo snížit i přes nepříznivý kurz koruny. „Co je ale klíčové, v roce 2014 dosáhla agentura CzechTrade rekordních výsledků v poskytování služeb. Čeští exportéři jejím prostřednictvím uskutečnili celkem 103 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 6,8 miliardy korun,“ připomněl Mládek.

CzechTrade loni zrealizoval 1559 zakázek pro 909 firem. Nejvíce úspěšných případů připadlo na zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, Petrohradě a ve Stockholmu. Z hlediska objemu peněz dosahovaly největších úspěchů zahraniční kanceláře v Moskvě, Düsseldorfu a Záhřebu.

Ministerstvo průmyslu a obchodu a ministerstvo zahraničí před rokem podepsala Rámcovou dohodu o spolupráci, kterou byla zřízena Jednotná zahraniční síť pro podporu exportu. Ta sdružuje a koordinuje činnosti všech velvyslanců, obchodních radů ambasád a zástupců agentury na podporu podnikání CzechTrade s důrazem na snížení nákladů a zvýšení obchodních úspěchů českých firem.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!