V Česku chybí zaměstnanci. Brněnský Kiwi.com proto otevře pobočky na Filipínách a v JAR | E15.cz

V Česku chybí zaměstnanci. Brněnský Kiwi.com proto otevře pobočky na Filipínách a v JAR

11. dubna 2017 • 13:05

Brněnský prodejce letenek Kiwi.com roste a hledá stovky nových zaměstnanců. Plánuje proto letos otevřít pobočky ve filipínské Manile, v jihoafrickém Durbanu. Chce také pobočku na Jamajce. Budou zajišťovat zákaznický servis a podporu.

Otevře se také pobočka v Barceloně, která bude pracovat na IT vývoji. Důvodem je podle zakladatele firmy Olivera Dlouhého vyprázdněnost českého pracovního trhu. Zároveň tím chce lépe pokrýt globální poptávku.

Aktuálně má firma zhruba 1000 zaměstnanců a na konci roku jich může být o 200 až 300 víc. „Potřeba nových zaměstnanců neustále roste. Firma má naplánovaný stále raketový růst. Potřebujeme lidi se znalostí různých jazyků. Hlavní je angličtina, ale potřebujeme samozřejmě řadu dalších jazyků. Největší problém není s žádným exotickým jazykem, ale s němčinou,“ řekl Dlouhý. Výrazně totiž roste německý trh a poptávka po německy mluvících pracovnících je velká.

Silnější koruna přiláká zaměstnance z ciziny, míní personalisté

Už loni na podzim se otevřela pobočka na Fidži, kde má výhledově pracovat 100 lidí, zhruba stejně jich bude i v Manile a Durbanu. „Otevřeme je postupně letos. Stejně jako na Fidži jsou to pobočky, které nám zajišťují externí firmy a máme tam jen vlastní management. Na Jamajce chceme vyloženě naši pobočku, proto to bude administrativně náročnější,“ řekl Dlouhý.

Pobočku v Barceloně se rozhodl založit proto, že poptávka po IT vývojářích je v Brně výrazně vyšší než nabídka. Snahou firmy je nyní větší automatizace a vylepšení zákaznického servisu a podpory. „Plánujeme také velké změny webu. Postupně chceme jít i do vlaků a autobusů. Plánů je hodně,“ řekl Dlouhý.

Brzdy Vám změní život. DAKO-CZ rozjelo náborovou kampaň

Podle něj je Kiwi.com mezi největšími deseti světovými a pěti evropskými prodejci letenek a do pěti let by se chtěla firma stát jedničkou. S tím souvisí i potenciální zájem konkurence. „Už kolem nás někteří krouží a vedli jsme některá jednání. Na stole už byla konkrétní čísla. Pokud by přišla nějaká smysluplná nabídka, mám dvě zásadní podmínky. Jednou je zachování majetkového podílu a druhou moje absolutní nezávislost v rozhodování. Nejsem ale zatím fanouškem prodeje firmy,“ řekl Dlouhý.

Firma, která letos oslaví pět let existence, roste na tom, že pomocí algoritmu vyhledává kombinace různých leteckých společností. Nabízí při přestupech kombinace i nespolupracujících aerolinek a nabízí tak často výrazně nižší cenu. Loni tržbami překonala dva do té doby největší české prodejce letenek Asianu a Student Agency, kteří se soustředí převážně na český a slovenský trh.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!