Viktor Kožený tam vykupoval kuponové knížky, teď se v michelském areálu míchá müsli | E15.cz

Viktor Kožený tam vykupoval kuponové knížky, teď se v michelském areálu míchá müsli

720p360p

Michal Nosek

Michelský stavební relikt socialismu sloužil jako základna Viktora Koženého a jeho společnosti Victoria Publishing během kuponové privatizace. Dnes ve dvou patrech budovy míchá müsli firma Mixit.

„Za necelých deset milionů jsme zrekonstruovali prostory v pražské Michli a chceme na této adrese vyrábět dlouhodobě,“ říká Martin Wallner, jeden ze zakladatelů firmy Mixit. Podnik, který se spolužákem z vysoké školy Tomášem Huberem založili roku 2009 ve studentské suterénní garsonce, se za osm let existence dopracoval ke stovce pracovníků a ročnímu obratu okolo 170 milionů korun. Za den z Michle vyexpedují až deset tisíc balení svých produktů.

Podnik, který funguje pouze z vlastních investic a nehledá strategického investora, má v současné době 200 tisíc objednavatelů přes internet a čtvrtina produkce jde do kamenných obchodů.

Drahé máslo? Ve skutečnosti je levnější než v 90. letech, říká ekonom Michl

Kromě České republiky se prosazuje i na Slovensku, kam již směřuje zhruba patnáct procent produkce, a v Polsku. Své know-how dodává Mixit i partnerovi v Kanadě. Mixit navíc chystá i vlastní prodejní automaty, které chce umístit do škol a recepcí velkých firem.

„Právě jsem zaregistroval internetové adresy mix.it pro Chorvatsko a Slovinsko,“ uvádí navíc Wallner k dalšímu směru budoucího vývozu. Původní záměr, aby si každý zákazník sám nakonfiguroval své specifické müsli, trvá, ale hotové mixy představují šedesát procent produkce.

Novinkou jsou konkrétní dárková balení, která si objednávají velké podniky. „V současnosti jsme zaznamenali trend v němž se korporace odvracejí od firemních vánočních dárků pro klienty a zaměstnance od alkoholu a vyhledávají zdravou výživu,“ upozorňuje druhý spolumajitel Tomáš Huber s tím, že již připravili speciální balení müsli s firemním potiskem například pro BMW, Bosch, Seznam či Dáme jídlo.

Trendy: Místo hambergerů salát. Jídelníček mladé generace se mění, přizpůsobit se musí i fastfoody

„Začínali jsme na dvaceti metrech čtverečních a nyní pracujeme na 2500 metrech a plánujeme další růst,“ uzavírá Huber s tím, že zákazníci jsou stále náročnější a největší výrobní zátěž se čeká před Vánocemi. 

Jeho slova podpořil i marketingový ředitel a spolumajitel dominantního hráče na tuzemském trhu cereálních výrobků Emco Martin Jahoda. „Současné trendy jsou jasné. Zákazníci si vybírají důkladněji a mají jasné požadavky. Produkt nesmí obsahovat palmový olej, ideálně má být bezlepkový a samozřejmě lidé sledují i nutriční hodnoty,“ říká spolumajitel firmy, která ovládá čtyřicet procent trhu v České republice. Zbytek trhu je podle Jahody roztříštěný právě mezi menší výrobce.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!