Výrobu snowboardů drtí krize

Roku 2004 se v českých kinech objevil film Snowboarďáci a Vojta Kotek s Jirkou Mádlem nastartovali nebývalý zájem o snowboarding. Po osmi letech je ale všechno jinak. Lidé kvůli krizi šetří a nekupují to, co k životu nutně nepotřebují. Prodej snowboardů se téměř zastavil.

ilustrační foto (Profimedia.cz)
14.9.2012 11:41   |  

Novoměstská firma Sporten, největší český výrobce lyží, má snowboardy stále v nabídce. Podle slov jejího ředitele Jána Hudáka je ale zájem zanedbatelný. „Ve vývoji nových modelů pokračujeme, ale tisíce prken, jako tomu bylo kdysi, už rozhodně neprodáváme,“ potvrzuje Hudák. Trend je podle něj celosvětový a problémy mají i zahraniční výrobci, včetně těch čínských. I snowboardy vyrobené z méně kvalitních materiálů jsou totiž drahé.

Sporten si je tohoto problému vědom, zaměřuje se tedy především na výrobu luxusnějších modelů, u kterých počet prodaných kusů nehraje takovou roli. „Do Německa vyvážíme snowboardy i pod jinými značkami, letos to ale bude bída,“ předpovídá ředitel.


Také čtěte: Trh se sportovním zbožím klesá, prodej kol spadl za čtyři roky o třetinu


Snowboarding je u nás stále poněkud extravagantním druhem sportu. V počátcích své existence byl brán spíš jako módní výstřelek a zimní střediska nedovolovala snowboardistům ani vstup na vleky. Teprve v 90. letech se snowboarding stal masovou záležitostí a vývoje nových technologií se chopily i zavedené lyžařské koncerny, díky nimž se vybavení pro tento sport začalo rozrůstat s nebývalou dynamikou. Současná krize ale snowboardům nepřeje a zájem o ně celosvětově klesá.

Autor článku: Robert Šimek, Profit

Komentáře

Čtěte také

Komorowski chce posílit obranu východní hranice NATO

Komorowski chce posílit obranu východní hranice NATO aktualizováno

Polský prezident Bronislaw Komorowski vyzval k posílení kolektivní obrany na východních hranicích Severoatlantické aliance. V souvislosti s ukrajinskou krizí to řekl na setkání… více

Komerční prezentace

Další weby mladé fronty

Mobilní web