Warner Music se vrací do Česka, sází na Iron Maiden i klasiku | E15.cz

Warner Music se vrací do Česka, sází na Iron Maiden i klasiku

Warner Music se vrací do Česka, sází na Iron Maiden i klasiku
Iron Maiden
• 
ZDROJ: CC BY-SA 3.0 Swicher-Wikimedia Commons
6. září 2013 • 14:01
Americké hudební vydavatelství Warner Music, jedna ze tří největších světových firem ve svém oboru, obnovuje od října po dvou letech samostatnou činnost v České republice. Děje se tak v kontextu celosvětové ofenzívy Warner Music, která nedávno koupila jednoho ze svých konkurentů Parlophone, podstatnou část někdejšího vydavatelství EMI.

Firma Warner Music končila v Česku činnost v roce 2010. Její distribuci a prodej hudebních nosičů převzal Supraphon.

V České republice a na Slovensku se pod značkou Warner ocitá kompletní domácí archiv bývalého EMI, později Parlophone, a mezi strategické cíle patří výrazná podpora tradiční domácí značky Monitor. K návratu Warner Music na náš hudební trh dochází transformací firmy známé jako EMI Czech Republic.

„Pod jednou střechou se tak scházejí rockoví dinosauři jako Iron Maiden a Led Zeppelin i nové generace megahvězd světového rocku Green Day a Coldplay, stejně jako ikony popové kultury James Blunt nebo David Guetta,“ uvedl jednatel firmy Vladimír Kočandrle. Dodal, že v základech spojené firmy stojí archivy velikánů, jako jsou Pink Floyd nebo Eric Clapton.

Prioritou společnosti podle něj ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby. „Prestižní značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní proslulé katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek, a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna,“ sdělil Kočandrle.

Warner Music od francouzské mediální společnosti Vivendi v polovině roku údajně koupil hudební vydavatelství Parlophone za 487 milionů liber (14,9 miliardy korun). Obchod schválila Evropská komise, která míní, že převzetí Parlophone americkou firmou konkurenceschopnost dalších velkých vydavatelství a nezávislých značek neohrozí.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!