Z pošťáků se stanou bankomaty, peníze budou nosit klientům až domů | E15.cz

Z pošťáků se stanou bankomaty, peníze budou nosit klientům až domů

Z pošťáků se stanou bankomaty, peníze budou nosit klientům až domů
13. března 2015 • 12:06
Novou službu na finančním trhu spustí od 1. dubna Česká pošta v rámci partnerství s ČSOB. Klienti banky si budou moci objednat donášku peněz poštovním doručovatelem až do domu. Obě firmy míní, že pro službu existuje v Česku prostor. Míří totiž nejen na „lenochy“, ale i lidi, kteří si hotovost nemohou vybrat standardně. Konkurence navíc v tomto směru není.

„Díky službě klient získá další možnost, jak si vybrat peníze v hotovosti, a to v pohodlí svého domova. Stačí navštívit nejbližší obchodní místo České pošty nebo zavolat na call centrum, požádat o doručení peněz na libovolnou adresu v České republice. Pak jen počkat, až obnos donese poštovní doručovatel ke dveřím. Naši retailoví klienti zaplatí jednorázově 65 korun,“ upřesnila pro E15.cz mluvčí ČSOB Pavla Hávová.

Maximální částka, kterou lze tímto způsobem doručit, je 20 tisíc korun. Minimální částka je dána pouze z důvodu nejnižší nominální hodnoty mincí – tedy jedna koruna. Počet doručení výplaty v rámci kalendářního měsíce není omezen.

„Peníze si může klient nechat doručit sobě nebo jakékoliv fyzické osobě starší 15ti let. Požadavek může být buď jednorázový, nebo i na pravidelné doručování. Poštovní doručovatel pak nejpozději do pěti pracovních dnů doručí požadovanou hotovost na určenou adresu,“ dodala Hávová.

Navíc pokud klient uvede při zadávání požadavku mobilní telefon příjemce, bude mu doručení oznámeno přes SMS. Výplata hotovosti proběhne na základě ověření totožnosti příjemce platby.

Zvyšujeme komfort klientů a využíváme jedinečnosti své doručovací sítě

Očekává se úspěch

I Česká pošta vidí svou novou nabídku optimisticky. „Službou Donáška hotovosti zvyšujeme komfort svých klientů a využíváme tak jedinečnosti své doručovací sítě. Jedná se o službu, která obdobně funguje pro zákazníky Poštovní spořitelny. Zhruba rok ji využívají tisíce klientů,“ odpověděl na otázky E15.cz mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Náklady v souvislosti s novou poštou nechtějí oba partneři podrobněji komentovat. „Jako u všech ostatních služeb platíme i za tuto službu České poště dle platného ceníku,“ uvedla mluvčí ČSOB.

„Náklady na tuto službu jsou ekvivalentní nákladům služby pro Poštovní spořitelnu, nejedná se o nic mimořádného,“ dodal mluvčí pošty.

Služba míří především na lidi, kteří mají z různých důvodů horší přístup k výběru hotovosti standardní cestou – jsou dlouhodobě nemocní nebo žijí na místě, kde není bankomat, případně už jim tolik neslouží nohy, nebo v době dovolených jsou na chatě, chalupě, bez možnosti vybrat si z bankomatu.

Filozofie jejího vzniku vychází i ze zkušeností ze zahraničí. Například na Slovensku nabízí tuto službu Poštová banka svým klientům úspěšně deset let.

Poštovní miliardový minus

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou