Zájem o luxusní zboží v Asii upadá, Pradě klesl zisk o čtvtinu

Zájem o luxusní zboží v Asii upadá, Pradě klesl zisk o čtvtinu
15. září 2015 • 15:56
Italskému výrobci luxusního zboží Prada klesl v první polovině fiskálního roku čistý zisk o 23 procent na 188,6 milionu eur (5,1 miliardy korun). K poklesu přispěla slabší poptávka v oblasti Asie a Tichomoří, zvláště v Hongkongu a na Macau.

Tržby za šest měsíců do konce července o 4,2 procenta vzrostly a dosáhly 1,82 miliardy eur, k růstu ale přispělo slabší euro. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů tržby naopak o 5,9 procenta klesly.

Zisk nicméně překonal očekávání analytiků v anketě agentury Bloomberg, kteří v průměru čekali zisk 175,4 milionu eur. K lepším výsledkům přispěla opatření na snížení nákladů. Prada letos rozhodla o zpomalení růstu počtu nových obchodů a uvedla, že bude počet nově otevřených obchodů v letošním roce ve srovnání s loňským rokem zhruba poloviční.

„Made in China" jako symbol luxusu? V zemi vznikají ambiciózní značky

Výsledky Prady jsou v kontrastu s konkurenčními luxusními skupinami Hermés International a LVMH, kterým zisk v pololetí navzdory slabší poptávce v Hongkongu, na Macau a v Číně vzrostl. Obě firmy těžily z toho, že se jim podařilo vytvořit mezi spotřebiteli dojem, že jejich zboží je exkluzivnější. Hermés omezil dodávky zboží a LVMH změnila nabídku kabelek značky Louis Vuitton.

Firmu Prada v roce 1913 založil Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří Prada mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!