Zájem turistů o Tunisko prudce poklesl, stoupá obliba Bulharska

Zájem turistů o Tunisko prudce poklesl, stoupá obliba Bulharska
31. července 2015 • 16:46
Červnový útok na turisty v Tunisku se promítl i do poptávky Čechů po zájezdech do této severoafrické země. Podle Jana Papeže z Asociace cestovních kanceláří ČR zaznamenaly cestovní kanceláře velký propad prodejů nových zájezdů – od 60 až do 80 procent. CK Alexandria pro letošní sezónu zájezdy do této země rovnou zrušila a dále je neprodává.

„Navýšili jsme ale kapacitu zájezdů do Bulharska, o které je nyní obrovský zájem,“ uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný možnou „náhradní“ destinaci. Popularitu Bulharska potvrdil i marketingový ředitel cestovní agentury Invia Michal Tůma. Poptávka roste také po Chorvatsku, Španělsku nebo Turecku. Řecko vykazuje i přes finanční nestabilitu státu dlouhodobou oblibu.

Jednou z možností, jak nalákat turisty zpět do Tuniska je snížení cen. „Cestovní kanceláře v souvislosti s poklesem poptávky po dovolených v Tunisku tyto zájezdy výrazně zlevňují. Jde o slevy v průměru o 10 až 30 procent. Ceny pobytů se tak snižují o dva až čtyři tisíce korun,“ popsal Tůma. Například podle marketingového ředitele Exim tours Stanislava Zímy už lze mluvit o pozvolném návratu turistů do této destinace.

Turisty bude v Tunisku hlídat tisíc ozbrojenců ze speciální jednotky

Další vývoj situace v severoafrických zemích je těžké předvídat. I přesto se podle cestovních kanceláří jedná o unikátní destinace, které lze jen těžko nahradit. Může za to především poměr mezi kvalitou služeb, atraktivitou místa a cenou. Podle obchodní ředitelky CK Blue Style Lenky Berberi jsou Češi na změny v cenách velmi citliví. „Severoafrické destinace nabízejí krásné počasí a nádherné písčité pláže, bezkonkurenční poměr ceny a kvality. Ten jiné země ve středomoří mohou jen těžko nahradit,“ popsala.

Papež z ACK ČR přitom potvrdil stabilní zájem Čechů o zájezdy. „Naši členové odvezou letos na dovolenou velmi pravděpodobně stejný počet klientů jako v loňském roce – něco přes dva miliony. Ukazuje to, že lidé jen volí jiné destinace, ale dovolenou si neodepírají,“ uvedl.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!