Zakalenější rovná se zdravější. Pivovary tlačí do restaurací nepasterované pivo

Velké pivovary nabízejí restauracím stále víc nepasterovaného piva. Podle odborníka Pavla Dostálka z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze je nepasterizované pivo živější a zákazníci jej více chtějí. Pasterace, tedy tepelné ošetření, prodlužuje dobu trvanlivosti piva.

Ilustrační foto
15.11.2015 16:17   |  

Podle Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) přechází pivovary z tepelné úpravy nápoje na filtraci. Oficiální údaje, zda se více vypije tepelně upraveného či neupravovaného piva, svaz neeviduje. Podle odborného asistenta svazu Jaromíra Fialy ale v Česku panuje nyní v nápojovém průmyslu trend, že „co je zakalenější, to je zdravější“. Češi tak mají o nefiltrované pivní speciály větší zájem.

Například pivovar Gambrinus přestal od listopadu dodávat pasterované pivo do restaurací. Pivovar uvedl, že je prvním z velkých pivovarů, který zcela oddělil sortiment čepovaného piva od piva na lahvování, která jsou pasterovaná.

Pasterací se dosahuje delší trvanlivosti piva, pro zvýšení trvanlivosti se používá i filtrace. Během ní se z piva odstraňují kalící látky, zejména pivovarské kvasinky, zvýší se tak čirost piva. „Chuťový rozdíl tam je. Pasterace vždy znamená tepelnou zátěž. Pokud je nepasterované, tak nemá tu tepelnou zátěž a vždy je chuťově lepší,“ tvrdí Dostálek.

Spotřeba piva v Česku podle svazu od začátku letošního roku do konce srpna meziročně klesla o dvě procenta. Naopak export vzrostl o osm procent. Svazové údaje jsou přibližně za 90 procent trhu. Pivovary v Česku loni uvařily 19,65 milionu hektolitrů piva, což bylo o 2,3 procenta meziročně více. Domácí spotřeba piva včetně nealkoholického loni činila 16,29 milionu hektolitrů, každý obyvatel Česka tak stejně jako předloni vypil v průměru 144 litrů piva.


Pivovary zdvojnásobily export do Číny, vyvezly přes 22,5 tisíce hektolitrů

Tuzemské pivovary hlásí nárůst výstavu. Nejvíc navýšil Prazdroj

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Home Credit se vrací do černých čísel, díky Asii má zisk 1,6 miliardy

Home Credit se vrací do černých čísel, díky Asii má zisk 1,6 miliardy

Skupina Home Credit v letošním prvním pololetí vytvořila zisk 59,3 milionu eur (1,6 miliardy korun), o rok dříve vykázala ztrátu 90 milionů eur (2,43 miliardy korun). Tahounem… více

Mobilní web