Zážitkové restaurace rozšiřují své sítě | E15.cz

Zážitkové restaurace rozšiřují své sítě

Zážitkové restaurace rozšiřují své sítě
30. září 2011 • 07:26
Návštěva restaurace není spojena jen s konzumací, lidem je třeba nabídnout zážitek. Tím se řídí tuzemské gastronomické koncepty, které rozšiřují své sítě. S originálním modelem vláčků, rozvážejících nápoje, přišel brněnský podnikatel Petr Fridrich.

Na Václavském náměstí v Praze má restauraci Výtopna s víc než půl kilometru dlouhou kolejí, po níž mašinky rozvážejí pivo na zákaznické stoly. Jedna pojme až 12 půllitrů a celkem dvacítka vláčků způsobuje v interiéru restaurace čilý ruch. Koleje lemují makety nádražních budov.

Pilotní projekt zahájil Fridrich v Brně, restauraci pak odprodal franšízantovi a zamířil do Prahy. Druhá franšízová provozovna funguje v Orlové na Ostravsku a na jaře příštího roku se chystá otevření první kavárny Výtopna v Ostravě. „Bude mít jiný design než restaurace, ale rozvážka nápojů zůstane, navíc budou vláčky vozit i zákusky nebo poháry,“ popisuje Fridrich.

Expandující zážitkovou restaurací je i tuzemský samoobslužný The Pub, Pilsner Unique Bar, který založili v roce 2005 dva studenti z Plzně. Tento měsíc otevřeli v Opavě osmou franšízovou pobočku. Celkem už nese značku The Pub dvanáct restaurací, další má přibýt do konce roku v pražském Karlíně.

Kromě zážitku z vlastního načepování piva přímo na stole koncept vymýšlí další druhy zábavy, například pivní hry na velkoplošných obrazovkách. The Pub už má provozovnu i v Berlíně a podle portálu franchisinginfo.cz se nyní chystá na rakouský trh, konkrétně do Vídně.

K průkopníkům zážitkové gastronomie v Česku patří síť Švejk restaurantů, fungující od roku 1995. Stylizované hospody evokující dobu RakouskoUherska mají přes čtyři desítky provozoven. K navození pozitivní atmosféry využívají například Ladových postaviček.

V nabídce jsou kromě nápojů a pokrmů i suvenýry. Spolumajitel firmy Daos Plus, která je poskytovatelem licence Švejk restaurant, Radovan Sochor vidí na trhu potenciál pro stovku provozoven, tedy zhruba dvojnásobek nynějšího počtu.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

Autor: Denisa Novotná
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou