Koh-i-noor expanduje, investuje desítky milionů do prodejen v Rusku | E15.cz

Koh-i-noor expanduje, investuje desítky milionů do prodejen v Rusku

ČTK

Společnost Koh-i-noor Hardmuth buduje v Rusku síť prodejen. Letos jich tam firma otevřela 13, do konce roku přidá další dvě. Do této prodejní sítě investuje desítky milionů korun. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámil mluvčí firmy Martin Doležal. Společnost, která v Českých Budějovicích vyrábí výtvarné, školní a kancelářské potřeby, do Ruska vyváží 1000 druhů zboží. Nejvíce tam jdou na odbyt ale pastelky.

Budování sítě značkových prodejen v Rusku navazuje na obchodní strategii firmy v ČR, kde za poslední roky vytvořila síť více než 100 prodejen. "Na domácím trhu prodáváme ve vlastních prodejnách již 50 procent tuzemského obratu a za posledních pět let se nám zde podařilo navýšit prodeje o téměř 40 procent," řekla ředitelka exportu firmy Zdeňka Žánová.

Poslední otevřený obchod v Rusku je v Balašiše. Nejúspěšnější ruská firemní prodejna je v obchodním centru ve městě Ljubercy. "Nejprodávanějšími výrobky na ruském trhu jsou obecně pastelky, z toho zejména souprava uměleckých akvarelových pastelek Mondeluz, dále školní a kancelářské pryže a grafitové gradační tužky řady 1500," uvedl Doležal. Doplnil, že na ruském trhu, který je konzervativní, se obtížně zavádějí novinky, problémem jsou i opatření ruské vlády, která omezují dovoz.

Koh-i-noor čeká od nové dceřiné firmy v Německu stamilionové obraty

Do roku 2013 prodej výrobků na ruském trhu stoupal. V roce 2015 začala působit evropská opatření proti Rusku. "Sice se přímo nedotkla našeho sortimentu, ale ovlivnila podstatně koupěschopnost obyvatelstva a zapříčinila velké kolísání kurzu rublu, takže naši partneři měli obtížnou pozici. Navíc ruské banky velmi zpřísnily ruským podnikatelům dostupnost deviz," řekl mluvčí. V roce 2015 tak klesly firmě ruské prodeje téměř o 30 procent. Loni obrat meziročně vzrostl o 20 procent, letos firma čeká mírný pokles kvůli těžké finanční situaci některých zákazníků a partnerů.

Koh-i-noor Hardtmuth je nejznámější společností holdingu Koh-i-noor. Historie společnosti sahá do roku 1790. Její známka je chráněna v 73 zemích. Společnost vyrábí přes 5000 produktů.

Koh-i-noor holding zaměstnává téměř 2600 lidí. Do skupiny patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely. Holding měl loni konsolidované tržby 4,02 miliardy Kč a konsolidovaný zisk EBITDA 695 milionů korun. Mezi poslední akvizice patří brněnská společnost LPS Automotive a koupě hotelu Olympia na šumavském Zadově.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!