AB InBev chce prodat značky Peroni a Grolsch a usnadnit fúzi

AB InBev chce prodat značky Peroni a Grolsch a usnadnit fúzi
30. listopadu 2015 • 06:53
Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev plánuje prodat značky piv Peroni a Grolsch, které by získala zamýšleným převzetím svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. Pivovar tak chce předejít možným obavám evropských regulátorů kvůli chystané obří fúzi. S odvoláním na nejmenovaný zdroj to v neděli napsal list Financial Times (FT).

Anheuser-Busch InBev tento měsíc předložil nabídku na koupi SABMiller za 107 miliard dolarů. Sloučená společnost by vařila téměř třetinu světové produkce piva. Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.

AB InBev, který vlastní značky Stella Artois a Corona, se kvůli těmto obavám chce obou značek kupovaného pivovaru zbavit, uvedl jeden ze zdrojů listu FT. Další zdroj uvedl, že o prodeji se stále uvažuje, žádný oficiální postup ale odsouhlasen nebyl a plány se ještě mohou změnit.

Podle listu The Sunday Times by obě značky mohly mít hodnotu několika miliard. Oba pivovary se ke spekulacím odmítly vyjádřit, napsala agentura Reuters.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!