Aero bude vyrábět kompozity pro Airbus, věří v další zakázky

Aero Vododochody získalo zakázku na výrobu kompozitových dílů pro výrobce letadel Airbus. Relativně drobný kontrakt může posloužit jako dobrá reference pro další, větší zakázky, věří česká firma.

Formace testovacích Airbusů A350
16.2.2016 13:38   |  

Aero bude německé společnosti MT Aerospace dodávat sestavy kompozitových dílů pro dopravní letoun A350 a vojenské transportní letadlo A400M. Ta je jako součást větších celků předá dál Airbusu. První díly Aero dodá letos v létě.

Zakázka se na obratu vodochodské společnosti bude podílet jen několika procenty, jde ale o významnou referenci, která může Aeru přinést další zakázky.

„Jde o relativně drobné komponenty, otevírají se nám tím ale dveře k celému projektu A350,“ uvedla mluvčí společnosti Tereza Vrublová. „V rámci zavádění výroby nových dílů pro Airbus projdeme certifikací, která nám umožní účast na dalších výběrových řízeních,“ dodala.

Zaměstnanci stále chybí

Aero má se zpracováním kompozitů pětadvacetiletou zkušenost. V roce 2012 firma otevřela novou dílnu na kompozity o rozloze 5400 metrů čtverečních. V ní se už nyní vyrábějí díly pro vojenský transportní letoun Embraer KC-390, regionální dopravní letadla Bombardier CSeries či vrtulníky Sikorsky S-76.

Ve stejné dílně budou vznikat i nové díly pro Airbus. Zakázka nepřinese přímo nové pracovní pozice, zaměstnance ale Aero hledá dlouhodobě a často také upozorňuje na jejich nedostatek na trhu. „Nyní máme otevřených zhruba 130 pracovních míst a nedaří se nám je obsadit,“ uvedla Vrublová.

Kompozitní materiály, vzniklé spojením více jednodušších složek, hrají v letecké průmyslu díky spojení nízké hmotnosti a vysoké pevnosti stále větší roli. Prvním dopravním letadlem, které je z většiny složené z kompozitů, se stal Boeing 787 Dreamliner, který poprvé vzlétl před sedmi lety. Několik let poté jej následoval Airbus A350.

Aero a Airbus
Prostřednictvím zakázek od jiných dodavatelů Aero vyrábí pro Airbus od roku 2005. Pro nejprodávanější řadu A320 dodává podsestavy podvozků, některé panely trupu, strukturální díly a dveře do prostoru pro elektroniku. Strukturální díly vyrábí i pro větší A330. Nyní se přidávají zakázky pro A350 a A400M.

Čtěte také:

Aero shání stovky lidí, podniku chybějí konstruktéři nebo letečtí mechanici

Novou generaci letounů L-39 dodá Aero prvním zákazníkům za tři roky

Sobotka: vláda by měla podpořit export českého leteckého průmyslu

Štěpán Bruner Autor: Štěpán Bruner redaktor E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Útok na letiště v Istanbulu má 36 obětí, podezření padlo na IS

Útok na letiště v Istanbulu má 36 obětí, podezření padlo na IS Fotogalerie

Nejméně 36 mrtvých a téměř 150 zraněných si v úterý večer vyžádal útok tří sebevražedných atentátníků na Atatürkově letišti v Istanbulu. K útoku se zatím nikdo nepřihlásil. Podle… více

Komerční prezentace
Mobilní web