Alena Vitásková: Úřad pomůže řešit spory

3. října 2016 • 08:11

Každému se může někdy stát, že se dostane do sporu s dodavatelem energií, ve kterém neuspěje s reklamací. Netřeba však zoufat. Stačí se obrátit na Energetický regulační úřad, který může pomoci. 

Ať už se jedná o řešení problému při změně dodavatele energií, ukončení smluvního vztahu, vyúčtování sankce nebo jinou problematickou situaci, klient by se měl s reklamací v první řadě obrátit na svého dodavatele. Každý obchodník se bude samozřejmě bránit, aby obhájil především své vlastní zájmy.

Může se tedy stát, že reklamaci odmítne. Někteří dodavatelé však mají vlastního ombudsmana, takže v případě neúspěchu je možné zkusit jeho pomoc také na „oddělení reklamací“.

Alena Vitásková: Jak na změnu dodavatele

Pokud nastane situace, že ani dodavatelův ombudsman problém nevyřeší, klient se stále může domáhat svých práv u Energetického regulačního úřadu. Ten každoročně řeší více než osm tisíc stížností a podnětů zákazníků v energetických odvětvích. Úřad se snaží vyřešit většinu sporů smírem mezi oběma stranami, ne vždy se to ale podaří.

V komplikovanějších případech následuje návrh na zahájení správního řízení s návrhem na vydání rozhodnutí. Tuto kompetenci má ERÚ podle zákona o ochraně spotřebitele a v rámci energetického zákona rozhoduje spory v oblasti elektroenergetiky, plynárenství a teplárenství.

Nejčastěji se řeší spory vycházející z neplnění smluvních povinností, vzniku či zániku právního vztahu a oprávněnosti účtování různých poplatků, například sankcí. Čas věnovaný řádně sepsanému podání a doložení potřebných příloh se rozhodně vyplatí. Bojujeme za vás. Autorka je předsedkyní ERÚ

Autor: Alena Vitásková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!