Automobilka Tesla válcuje v Kalifornii konkurenční luxusní značky

Za prvních šest měsíců letošního roku prodala automobilka Tesla Motors jen v Kalifornii 4714 vozů a dosáhla tak dvanáctiprocentního podílu v segmentu luxusních sportovních vozů. Automobil Tesla Model S se v červnu prodával lépe než Audi A6 nebo Lexus GS.

Tesla
26.8.2013 9:35   |  

Vítězství automobilky pouze s jedním modelem

Tesla Motors, automobilka spojená se zakladatelem PayPalu Elonem Muskem, dokázala jen v červnu prodat celkem 1097 aut. Tím překonala v prodejích i tradiční luxusní značky Porsche, Volvo, Cadillac, Jaguar, Buick nebo Land Rover. Jak připomíná web AllThingsD.com, výsledek společnosti je pozoruhodný především tím, že nabízí pouze jedno jediné auto s názvem Model S.

Prodeje se pochopitelně odráží také na hospodaření firmy. Výrobce ekologických vozů před dvěma týdny oznámil zisk za druhé čtvrtletí ve výši 26,3 milionu dolarů.

Původem Jihoafričan Musk je z rodu podnikatelů – pro dnešní dobu tak příznačných –, kteří v sobě spojují vynálezce, geniálního manažera a excentrického vizionáře s touhou změnit svět. Je stejné „krevní skupiny“ jako Steve Jobs, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg nebo Sergej Brin, ale i mezi nimi svým způsobem vyčnívá. Zatím není tak slavný, ale hranice mezi šílenstvím a genialitou je u něho ještě o něco tenčí než u jmenovaných mužů. Přečtěte si profil Elona Muska

Nejbezpečnější auto v Americe

Podle americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), což je obdoba evropských bezpečnostních textů Euro NCAP, je elektromobil Tesla Model S nejbezpečnějším autem v Americe. Podle VSS (Vehicle Safety Score) získal celkové 5,4 hvězdičky, takže v každé sledované kategorii dosáhl minimálně pěti hvězd.

Crash testy odhalily nejnižší pravděpodobnost zranění, přičemž se berou v úvahu nárazy jak zepředu, tak i zezadu a samotné převrácení vozu. Právě v poslední disciplíně je i nejlepší konkurence o polovinu horší.

Příčinou nadprůměrných výsledků je pravděpodobně konstrukce přídě, kde chybí konvenční pohonná jednotka. Deformační zóny tak pohltí značnou část energie i při vysoké rychlosti. To potom snižuje riziko újmy na zdraví pro posádku.

Investice do rychlonabíjecích stanic

Firma postupuje kupředu nejen ve výrobě a prodejích aut. Skvělé hospodářské výsledky umožní automobilce investovat do efektivnější výroby a dalšího vývoje rychlonabíječek. Má to svou logiku, dle představitelů automobilky hustší síť stále lepších dobíjecích stanic podpoří odbyt elektromobilů. V minulosti Tesla Motors představila rychlodobíjecí stanice, které nabíjí baterie za 20 minut. Firma v nejbližší době nabídne v Kalifornii výměnu baterií, která by neměla trvat déle než 90 sekund.

Tesla Motors
Tesla Motors je americká firma ze Silicon Valley, která od roku 2008 navrhuje a vyrábí elektromobily. V polovině roku 2009 vyráběla cca 25 aut týdně. K polovině ledna 2011 dodala na trh celkem 1500 elektromobilů Tesla Roadster.
Právě Tesla Roadster byl prvním modelem, který značce zajistil publicitu. Šlo o první sportovní automobil využívající Li-ion baterie. Roadster má dojezd necelých 400 kilometrů.Automobil se již nevyrábí, ale v prodeji stále je.
Model S je sedan, který se začal prodávat v červnu 2012. V říjnu téhož roku přijala Tesla 13 tisíc rezervací na tento model.
V únoru 2012 firma oznámila vývoj Modelu X, elektrického SUV pro 7 osob. Produkce by měla začít příští rok.

Čtěte také:

Tesla Motors hlásí zisk 26,3 milionů dolarů a míří do Evropy

600 kilometrů ujedete za půl hodiny, říká o revolučním dopravním systému vizionář Elon Musk

Autor: pav

Komentáře

Čtěte také

David Marek: Řecko a čtyřicet let trpělivosti

David Marek: Řecko a čtyřicet let trpělivosti

Asi by to nebylo normální léto v eurozóně, kdyby se nemusela řešit finanční situace v Řecku. Loňské prázdniny začaly velkolepým dramatem, kdy to už už vypadalo na odchod Řeků z… více

Komerční prezentace
Mobilní web