Automobilky Mercedes a Audi měly rekordní prodeje, pomohla hlavně Čína

Němečtí výrobci luxusních automobilů Mercedes-Benz a Audi loni zvýšili prodej na nová rekordní maxima. Růstu značky Audi, která je součástí koncernu Volkswagen, nezabránil ani skandál kolem manipulací s emisními testy u naftových automobilů.

 Ilustrační foto
8.1.2016 12:03   |  

Koncern Daimler dnes oznámil, že celosvětový odbyt jeho luxusních aut Mercedes-Benz v loňském roce stoupl o 13,4 procenta na 1,87 milionu vozů. V Evropě odbyt mercedesů vzrostl o více než desetinu a v Číně téměř o třetinu. Čína se tak poprvé stala největším trhem této značky.

Automobilka Audi ohlásila zvýšení celosvětového prodeje o 3,6 procenta na 1,80 milionu vozů. V Evropě její prodej stoupl zhruba o pět procent a ve Spojených státech o 11 procent. V Číně však klesl o více než procento, napsala agentura Reuters.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž více než dvou milionů vozů divize Audi.

Cílem automobilky Audi i rivala Mercedes-Benz je stát se ještě v tomto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily. Tou je v současnosti německý konkurent BMW, který zatím údaje o loňském prodeji nezveřejnil.


Čtěte také:

Volvo poprvé v historii vyrobilo přes půl milionu aut, čeká další růst

VW ztratil prvenství mezi zahraničními značkami v Japonsku

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Seznam zdvojnásobí investice do TV Stream. Chystá 60 premiér týdně

Seznam zdvojnásobí investice do TV Stream. Chystá 60 premiér týdně

Internetová televize Stream TV provozovaná vyhledávačem Seznam.cz hodlá letos navýšit peníze na původní tvorbu. Ještě na jaře server ohlásil zvýšení investic o padesát procent,… více

Komerční prezentace
Mobilní web