BMW překonalo popáté v řadě prodejní rekord, zůstává jedničkou trhu

Německá automobilka BMW loni zvýšila celosvětový prodej o šest procent na 2,25 milionu vozů. Zaznamenala tak již popáté za sebou rekordní celoroční výsledek a udržela si vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily.

 Showroom BMW
11.1.2016 15:01   |  

Prodej samotné značky BMW bez zahrnutí malých aut Mini a limuzín Rolls-Royce loni stoupl o pět procent na 1,9 milionu vozů. V prosinci však vykázal pokles téměř o procento na necelých 177 tisíc vozů.

Člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing, upozornil, že automobilka loni na některých trzích čelila problémům. „Očekáváme, že řada těchto problémů bude pokračovat i v letošním roce. Je tedy důležité, abychom nadále pružně reagovali na podmínky na trzích,“ dodal.

V čele deset let

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Ten již minulý týden oznámil, že jeho prodej v loňském roce stoupl o více než 13 procent na 1,87 milionu vozů.

Další německý rival Audi ohlásil nárůst prodeje o téměř čtyři procenta na 1,80 milionu vozů. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.


Čtěte také:

Výrobce aut opouštějí investoři, bojí se kolapsu čínské poptávky

BMW díky evropské poptávce nečekaně vzrostl provozní zisk

Kdo všechno falšoval testy? Vůz BMW překročil emisní limit až jedenáctkrát

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web