Božkov a fernet táhly tržby plzeňské likérky, dařilo se i čisté vodce

Božkov a fernet táhly tržby plzeňské likérky, dařilo se i čisté vodce
14. září 2016 • 15:27
Jednička na tuzemském trhu s lihovinami Stock Plzeň-Božkov loni dosáhl nejlepších výsledků za několik posledních let. Důvodem byl vyšší prodej lihovin či třeba úspěšný start loňských novinek v portfoliu. Celkové tržby firmy stouply o procento na 2,46 miliardy, provozní zisk pak o tři procenta na 170,4 milionu korun. Čistou ztrátu pak firma snížila o více než pětinu na 91 milionů korun.

„Růst tržeb přišel zejména díky velice pozitivnímu vývoji značky Božkov, uvedení novinek ve všech segmentech a značkách, ale též z růstu prodejů distribučního portfolia,“ uvedl ve výroční zprávě finanční ředitel a jednatel firmy Petr Kasa.

Likérka prodala přes 37 milionů litrů lihovin, což znamená meziročně nárůst o 2,3 procenta. Znamenalo to také nárůst pátým rokem po sobě. Prodeje hlavní značky Božkov pak stouply o 14 procent, u Fernetu činil nárůst čtyři procenta. Nových výrobků jako například fernetu s příchutí hruška a máta se celkem prodalo 1,5 milionu litrů, což představuje čtyři procenta produkce.

Přečtěte si:

Šéf majitele plzeňského Stocku odstoupil, kvůli propadu v Polsku

Prodeje likérů sice loni klesly o 14 procent, podle firmy byl ale propad vyrovnán nárůstem prodejů čisté vodky o 11 procent. „Velký úspěch slavilo portfolio importovaných značek společnosti Diageo, největšího světového výrobce alkoholu, se kterou Stock Plzeň-Božkov zahájil spolupráci v roce 2014, a prodeje loni stouply o čtvrtinu,“ uvedl Kasa. Ke značkám Diageo patří například Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys či Captain Morgan.

Zvýšení provozního výsledku, nejvyššího za několik posledních let, firma připisuje rovněž posílení prodejů, nižším nákladům a lepším investicím do podpory značek a promočních akcí. „Čistá ztráta je způsobena zejména odpisem oceňovacího rozdílu k nabytému majetku, který loni i předloni dosáhl 356 milionů korun. Ztráta je také způsobena úrokovými náklady z úvěrů,“ podotkl finanční ředitel.

I tak je čistá ztráta nejnižší za poslední léta, neboť v letech 2011 až 2013 se pohybovala kolem půl miliardy korun ročně. „Všechny tyto náklady, které způsobují ztrátu, jsou důsledkem kapitálové struktury společnosti a ta vyplývá z finanční strategie vlastníka společnosti Stock Spirit Group,“ dodal Kasa.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!