Čechům zachutnal cider, jeho prodeje loni vzrostly trojnásobně

Objem prodaných ciderů v maloobchodní síti se loni v Česku meziročně skoro ztrojnásobil. Lidé si jich koupili 44 100 hektolitrů proti předloňským 16 200 hektolitrům. Vyplývá to z dat společnosti Nielsen, která se maloobchodním trhem zabývá. Za kvašené jablečné mošty lidé zaplatili 254 milionů korun, meziročně více než dvojnásobek. Cidery loni zlevnily o 17 procent, v průměru se litr prodával za 57,6 koruny.

 Carling cider
22.2.2016 14:32   |  

Cidery mají ve své nabídce všechny čtyři hlavní pivovarnické společnosti. Ty očekávají růst prodejů i letos. Předloni se prodej ciderů v obchodech zvýšil dokonce na pětinásobek, stále jde ale proti celému pivnímu trhu o okrajovou záležitost, protože piva předloni pivovary v Česku uvařily 19,65 milionu hektolitrů. Údaje o loňské výrobě piva ještě nejsou známé.

Podle Plzeňského Prazdroje, který prodává cider Kingswood, rostl i trh v restauracích. „Výrazně roste nejen prodej lahvových ciderů v supermarketech, ale stále větší oblibu nachází i v restauracích,“ řekla marketingová manažerka Veronika Hořáková.

Heineken loni rozšiřoval portfolio ciderů Strongbow a uvedl na trh čtyři nové příchutě. „Strongbow se na českém trhu stal lídrem v kategorii ciderů, protože mu patří už více než polovina tržního podílu v obchodech,“ řekla za firmu Jana Pikardová.

Konkurenční boj

Podle Budějovického Budvaru právě Strongbow zvolil agresivní cenovou strategii. Doporučenou cenu lahve o objemu 0,33 litru nastavil na 18,9 koruny. „Na rozdíl od většiny ostatních jsme udrželi ceny, což považujeme vzhledem k ostré konkurenci za velký úspěch,“ řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Podle něj se loni zlepšily i prodeje cideru Somersby, který Budvar dováží od dánského výrobce. “ Díky dobrým výsledkům v ČR jsme loni získali pozici výhradního importéra značky Somersby pro Slovensko,“ dodal.

Staropramenu podle manažera značky Carling Cider Davida Šeberleho vzrostly prodeje o desítky procent. „Hlavními důvody tohoto růstu bylo další rozšíření skupiny spotřebitelů, kteří si cidery loni oblíbili, a velmi teplé léto,“ uvedl. Firma loni také zařadila do svého portfolia dvě nové příchutě a začala prodávat čepovaný cider. Podle posledního průzkumu Plzeňského Prazdroje ochutnalo cider 56 procent dospělých. Za poslední rok se jejich počet zvýšil o pětinu.


Čtěte také:

V Česku začíná působit nová značka Cideru - Britský Carling

Plzeňský Prazdroj bude vyrábět cider. Naváže na úspěch radlerů?

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web