Češi pijí více tmavá piva, Gambrinus zkouší řezanou dvanáctku

Loni si Češi v obchodech koupili skoro 66 tisíc hektolitrů polotmavého nebo řezaného pivo v lahvích. To je dvojnásobek proti předloňským nákupům. Ukazují to údaje společnosti Nielsen zabývající se maloobchodním trhem. Přes nárůst činily prodeje těchto nápojů jen necelé procento z pivního trhu. Další růst se dá čekat letos, řezané pivo v lahvích začíná prodávat například Velkopopovický kozel.

Tmavé pivo, ilustrační foto
16.2.2016 14:44   |  

Zatímco polotmavá piva vaří podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně prakticky všechny minipivovary, velcí producenti zatím příliš ne. Nyní ale zkouší na trhu uspět jeden z největších českých pivovarů Gambrinus, který začal do restaurací dodávat polotmavou dvanáctku.

„Jde o limitovanou edici piva uvařenou právě pro toto roční období, kdy dávají lidé přednost chuťově plným pivům,“ uvedl tamní sládek Pavel Zítek. „Pokud bude zájem vysoký, k jejímu vaření se můžeme v budoucnu vrátit,“ dodal. Řezané pivo v lahvích zase začíná prodávat Kozel. „Zájem o 11stupňové ležáky a černá piva je mezi spotřebiteli vysoký. Stejně tak se mezi českými pivaři v posledních letech těší velké popularitě řezaná piva,“ řekl sládek pivovaru Vojtěch Homolka.

Lepší vývoz

Údaje o spotřebě a výrobě piva v Česku za loňský rok zatím nejsou známé. Od začátku loňského roku do konce srpna ale domácí spotřeba meziročně klesla o dvě procenta a export vzrostl o osm procent, uvedl Český svaz pivovarů a sladoven. Svazové údaje jsou přibližně za 90 procent trhu.

Pivovary v Česku předloni uvařily 19,65 milionu hektolitrů piva, o 2,3 procenta meziročně více. Zatímco domácí spotřeba stagnovala, vývoz vzrostl o osm procent. Celková domácí spotřeba piva včetně nealkoholického loni činila 16,29 milionu hektolitrů. Každý obyvatel Česka tak stejně jako předloni vypil v průměru 144 litrů piva.


Čtěte také:

MZe: Plná piva budou svrchně kvašené jedenáctky a dvanáctky

Ležák zůstane ležákem, změna se dotkne jen tří procent produkce

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě aktualizováno

Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí vzrostl prodej o 4,6 procent na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a… více

Mobilní web