České Contipro začalo vyrábět přístroj na nanovlákna pro medicínu | E15.cz

České Contipro začalo vyrábět přístroj na nanovlákna pro medicínu

České Contipro začalo vyrábět přístroj na nanovlákna pro medicínu
nanotechnologie
• 
ZDROJ: elmarco
26. května 2013 • 13:31
Česká firma Contipro Group z Dolní Dobrouče na Orlickoústecku letos vstoupila na trh s přístrojem na výrobu nanovláken. „Nejen že vyvíjíme vlastní finální aplikace založené na nanovláknech pro tkáňové inženýrství a hojení ran, ale vyvinuli jsme i vlastní přístroj pro produkci nanovláken,“ řekl mluvčí firmy Tomáš Papež.

S produkty přístroje se pacienti nejspíš jednou setkají ve formě textilií, které zabrání srůstům po operacích, ve formě bandáží znemožňujících infekci rány nebo v materiálech pro náhradu poškozených tkání.

Zařízení dokáže zpracovat i tělu vlastní látky, u kterých to dřív šlo jen obtížně. Vlákna pak zvládne uspořádat téměř se stoprocentní přesností. Běžně se nanovlákna vyrábějí jako chaotická změť, podobná například špagetám na talíři. „Což je skvělé například pro průmyslové filtry, ale ne pro některé aplikace, zvláště v medicíně,“ řekl Papež.

V příštím roce chce firma dokončit poloprovozní verzi přístroje, která už bude schopná vyrábět nanovlákna nepřetržitě a umožní maloobjemovou výrobu. Velké průmyslové zařízení pro sériovou výrobu bude následovat.

ContiproContiproAutor: čtk

Contipro je předním světovým výrobcem hyaluronanu

Hlavním produktem firmy je kyselina hyaluronová, známá v kosmetickém průmyslu jako látka, která vyhlazuje vrásky. Využití hyaluronanu je však mnohem širší. V medicíně se využívá pro hojení ran, léčbu kloubů a intenzivně se studuje i v souvislosti s rakovinou. Podnik má v produkci kyseliny hyaluronové 60procentní podíl na evropském trhu a 30procentní na světových trzích.

„Vycházíme z jedné nezávislé studie. Když nebudu počítat Čínu, celosvětově je výrobců kyseliny hyaluronové do deseti. V Číně jsou podle našich odhadů tři čtyři výrobci, z toho jeden se blíží evropské kvalitě,“ řekla výkonná ředitelka Zuzana Bubnová.

Farmaceutickým produktům se daří i v krizi

Skupina loni utržila 330 milionů korun. Předloni vykázala tržby o 12 procent vyšší díky tomu, že se japonští konkurenti potýkali s následky zemětřesení. Letos společnost očekává značné zlepšení, za necelou polovinu roku se tržby zvýšily o pětinu.

„I my jsme se v loňském roce potýkali s krizí. Farmacie je stálý byznys a tam výkyvy moc vidět nejsou, v kosmetice k určitému propadu došlo. V letošním roce je oživení poměrně slušné,“ uvedla Bubnová.

Autor: ČTK, vrb
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!