Fakeer žaluje giganta PepsiCo | E15.cz

Český nápojář Fakeer žaluje giganta PepsiCo

Ondřej SOUČEK

Tuzemský výrobce nápojů Fakeer žaluje v Německu americké společnosti PepsiCo a Rock Star. Nelíbí se mu, že Rock Star pro svůj energetický drink od předloňského roku používá označení Revolt, které si česká firma  zaregistrovala už před pěti lety. PepsiCo tento nápoj v Německu rozváží.

Žaloba se vztahuje také na několik maloobchodních řetězců, které značku Revolt v Německu nabízejí.

„Myslím, že to byla jejich největší manažerská chyba v historii, když si nezjistili, že jsme majiteli ochranné známky. Nechápu, jak se to takové velké korporaci mohlo stát,“ uvedl už dříve pro deník E15 majitel české firmy Richard Němec. Němečtí ani čeští zástupci společnosti PepsiCo se ke sporu nechtějí vyjadřovat. „Záležitost nebudeme komentovat,“ uvedl mediální zástupce PepsiCo CZ Jakub Žižka. Podle německého ekonomického deníku Handelsblatt se však nápojářská skupina u soudu bránila tím, že Fakeer je jen fiktivní společnost, která známku Revolt ani neužívá.

Očima E15: Česká limonáda v atypické lahvi proniká do Ameriky, s velkou korporací ale bojuje o značku

Fakeer, který vyrábí nápoje v lahvi ve tvaru vztyčeného prostředníku, přitom s označením Revolt počítal hlavně pro zahraniční trhy. Investice do ochranné známky by tak přišla vniveč.

První slyšení ve sporu se konalo už minulý týden u okresního soudu v Düsseldorfu. Rozsudek by měl padnout 28. března, a pokud Rock Star a PepsiCo spor prohrají a neodvolají se, budou muset stáhnout značku z trhu. Další bitvu svádí Fakeer ve Spojených státech, kde však iniciativu převzal Rock Star. Ten se u tamních úřadů snaží Fakeera o ochrannou značku připravit.

Velká transakce na nápojovém trhu: výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Obdobný postup se podle české firmy v USA běžně uplatňuje jako ochrana před spekulanty s ochrannými známkami. Na značku Revolt se ale podle ní nemůže vztahovat, protože Fakeer už na americkém trhu aktivitu dříve vyvíjel.


Společnost Fakeer v roce 2016 utržila 14,1 milionu korun a skončila ve ztrátě 2,1 milionu. Zaregistrovala se v roce 1993, projekt energetického nápoje se ale začal realizovat až v roce 2012. Jejím jediným vlastníkem je podle obchodního rejstříku Richard Němec.

Jak být bohatý? Dozvíte se to v investičním magazínu E15. Na stáncích od pondělí 19.února:
720p 360p
Jak být bohatý - investiční magazín E15 Premium



Autor: Ondřej SOUČEK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Největší nezávislý katalog českých firem