CPI Moravia Books navzdory špatné situaci na tiskařském trhu zvýšila tržby

CPI Moravia Books navzdory špatné situaci na tiskařském trhu zvýšila tržby
28. prosince 2015 • 16:35
Polygrafické společnosti CPI Moravia Books z Pohořelic na Brněnsku se loni podařilo zvýšit tržby o 7,5 procenta na 570 milionů korun a zisk o 30 procent na 9,2 milionu korun. Růstu dosáhla díky investicím do nových technologií a rozšíření nabídky a navzdory špatné situaci na evropském trhu v oblasti tisku a výroby knih a insolvenci největšího zákazníka, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.

Situace na trhu se však přesto mírně zlepšila. O rok dříve firma uvedla, že v insolvenci jsou její nejvýznamnější zákazníci, nyní už pouze ten největší. Navíc se jí dařilo udržet podíl na trhu i zákazníky. „Také se nám podařilo dosáhnout vyšší produktivity,“ uvedl ve zprávě předseda představenstva Jürgen Heisters. Klesl také počet zaměstnanců o 20 na 333.

Firma investovala do nových strojních dílů a technologií, což jí umožnilo nabídnout širší sortiment knih a brožur. Chystá se i na výstavbu nových knižních a tiskařských linek, což má pomoct růstu obratu, posílení pozice na trzích a také rozšíření na nové trhy.

Na druhou stranu se potýká s nedostatkem kvalifikovaných zaměstnanců. Knihaře a tiskaře si tak musí zaškolovat z jiných oborů a při náborech spolupracuje také se střední polygrafickou školou v Brně a vysokou polygrafickou školou v Pardubicích. Firma vznikla v roce 1995 a patří do mezinárodní skupiny CPI, mateřskou společnosti je nizozemská CPI Books

Alois Josef Landfras: tiskařský mág od Vajgaru

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!