Tatra 87 slaví osmdesát let | E15.cz

Designový skvost Tatra 87 slaví osmdesát let

4. prosince 2016 • 07:30

Slavná „tatra osmička“ sloužila v armádě i vysokým státním úřadům, jela kolem světa a vlastnili ji důležití lidé. V první řadě šlo ovšem o technický a designový skvost.

 

Tatra 87 se stala nástupcem prvního sériového proudnicového vozu z Kopřivnice, typu 77. Reprezentovala předválečný a vlastně i krátce poválečný vrchol nabídky aerodynamických modelů.

Pokračovala v jeho koncepci „vše vzadu“, ale byla oproti němu mnohem oblejší a hlavně už se vyráběla ve větších sériích, vznikalo i několik stovek exemplářů ročně. Na vzniku a vývoji se kromě technického ředitele Hanse Ledwinky podílel hlavně Erich Übelacker a částečně i Ledwinkův syn, rovněž Erich.

Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

Ač Tatra, tehdy součást Ringhofferova koncernu samozřejmě sídlila na československém území, německy mluvili nejen konstruktéři (Ledwinkové byli Rakušané, Übelacker český Němec), ale i vedení závodu a zhruba 80 procent úředníků. Pouze mezi dělníky zněla z větší části naše mateřština.

Zbytek textu a další fotografie najdete na auto.cz >>>

Autor: Aleš Dragoun
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!