Dieselgate: Britové vyšetřují Škodovku, jestli nepodváděla | E15.cz

Dieselgate: Britové vyšetřují Škodovku, jestli nepodváděla

Dieselgate: Britové vyšetřují Škodovku, jestli nepodváděla
14. června 2016 • 12:15
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto hrozí ve Velké Británii žaloba od tamního ministerstva dopravy kvůli podílu na emisním skandálu, který zavinil její mateřský koncern Volkswagen. Úřad zkoumá možné zatajování informací ze strany české automobilky.

Ministerstvo dopravy podle britských médií nyní vyšetřuje, jestli česká firma v žádostech o schvalování nových modelů homologační agentuře VCA neuváděla klamné údaje nebo nezatajovala informace o vozech a šidícím softwaru na emise.

Jedná se o dnes již proslulý software, který Volkswagen instaloval do naftových motorů používaných i Škodovkou, aby při testech skrýval nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Na prodeje VW dopadl emisní skandál. Po třinácti letech poprvé klesly

Média nicméně upozornila, že případná žaloba má šanci na úspěch pouze v případě, když ministerští právníci prokážou, že manažeři Škody poskytovali nepravdivé informace o vozech vědomě. Zároveň citovala vyjádření ministra dopravy Robeta Goodwilla, podle něhož diskuze o možném stíhání je v této chvíli z hlediska žaloby předčasná a potencionálně škodlivá. Britské ministerstvo své aktivity koordinuje s trestními orgány v dalších 15 evropských zemí, včetně Norska a Švýcarska.

Mluvčí mladoboleslavské společnosti Tomáš Kubík serveru E15.cz sdělil, že Škoda je s ministerstvem i homologační agenturou i nadále v těsném kontaktu. „O možných právních krocích proti automobilce Škoda ze strany DfT (britské ministerstvo dopravy) nemáme žádné informace,“ dodal Kubík.

Vedení VW prý o hrozbě emisního skandálu vědělo už v roce 2014

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující manipulaci emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů od Škody Auto.

V Británii, stejně jako v jiných zemích, se problém týká dvoulitrových dieselů v modelech Superb, Octavia a Yeti, dále naftových motorů o objemu 1,6 litru ve zmíněných třech modelech a ještě ve fabiích a rapidech. A také 1,2litrových pohonů ve fabiích a roomsterech. Celkové koncern Volkswagen prodal v Británii 1,2 milionu vozů se šidícím softwarem.

 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením