E.On se rozdělí na dvě části, vznikne nová firma | E15.cz

E.On se rozdělí na dvě části, vznikne nová firma

E.On se rozdělí na dvě části, vznikne nová firma
Zisk firmy E.ON se propadl o polovinu
• 
ZDROJ: Martin Siebert, Euro
30. listopadu 2014 • 23:25
Největší německá energetická společnost E.On se hodlá rozdělit na dvě části a oddělit většinu výroby elektrické energie, obchodování s elektřinou a ropný a plynárenský byznys do samostatné firmy. Firma tak reaguje na hluboké změny v globální energetice. Rozdělení společnosti se odehraje po výroční valné hromadě v roce 2016. Rozdělením vznikne nová společnost, přičemž s přípravami na úpis jejích akcií E.On začne již příští rok. Snižovat stavy se v rámci reorganizace nechystá.

„Stávající obecný obchodní model E.On už dál nemůže adekvátně reagovat na tyto nové výzvy,“ uvedl v prohlášení výkonný ředitel Johannes Teyssen. 

Globální energetické trhy se podle E.On „dramaticky změnily“ a společnost tvrdí, že se nadále chce zaměřit na činnost v oblasti obnovitelných zdrojů, distribučních sítí a řešení pro zákazníky. 

Společnost také sdělila, že letos vykáže značnou čistou ztrátu kvůli dodatečným odpisům, které ve čtvrtém čtvrtletí dosáhnou zhruba 4,5 miliardy eur. Kromě toho se firma dohodla na prodeji svých aktivit ve Španělsku a v Portugalsku australské společnosti investující do energetické infrastruktury Macquarie za 2,5 miliardy eur. Uvažuje prý také o prodeji svých obchodních aktivit v Itálii.

Rozhodnutí německé vlády působí potíže

E.On se podobně jako další německé energetické podniky potýká s negativními dopady rozhodnutí německé vlády opustit jadernou energii. Čelí rovněž masivní podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, která tlačí její konvenční elektrárny do ztrát. K těmto problémům se v poslední době přidaly mimo jiné nízké velkoobchodní ceny a oslabení rublu, jež mělo negativní dopad na operace firmy v Rusku. To je pro E.On nejdůležitějším zahraničním trhem.

E.On působí i v České republice. V jižních Čechách a na jižní Moravě zásobuje elektřinou 1,2 milionu zákazníků. Podíl firmy na českém trhu činí asi 20 procent.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!