Škodovácké embéčko 1000 MB bylo na vrcholu před padesáti lety | E15.cz

Embéčko před padesáti lety sklízelo obří úspěchy. Ty ale rychle zařízl přední náhon

720p360p
17. června 2017 • 13:15

Legendární embéčko znamenalo převrat v mladoboleslavské škodovce. V sousedství původní továrny vznikla v letech 1960 až 1965 zcela nová automobilka na ploše přes 80 hektarů, vybavená nejmodernějšími technologiemi vyspělé evropské úrovně, které umožňovaly sériovou výrobu 400 až 500 vozů denně, tedy přes sto tisíc ročně. Podívejte se, jak výrobu tehdy zachytil fotograf Vilém Heckel.

Začátek výroby škody 1000 MB v dubnu 1964 byl v dnes směšném tempu zhruba deset vozů denně, na konci téhož roku v jednosměnném provozu vznikalo 160 až 170 vozů denně, v roce 1965 se začalo s výrobou ve dvousměnném režimu a v roce 1968 dosáhla výroba ve třísměnném provozu rekordních 111 386 vozů. 

Dohromady v Boleslavi vyrobili 443 141 vozů všech modifikací, z nichž šla výrazná část do na export. Maximální rychlost byla 120 kilometrů za hodinu, zrychlení z nuly na sto za sedmadvacet sekund a spotřeba paliva se pohybovala okolo 6,5 litru na sto kilometrů.

Barča. Jak se vyráběla mladoboleslavská legenda pohledem Viléma Heckela

Jawa chystá letos novinku. Jak vypadala výroba v dobách největší slávy uvidíte na fotografiích Viléma Heckela

Legendární fotografii vozu Felicie s miss USA bude již šedesát let. Podívejte se

Prohlédněte si archiv Viléma Heckela >>>

 

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!