Emco dál expanduje v USA, využívá zájmu o bezlepkové potraviny | E15.cz

Emco dál expanduje v USA, využívá zájmu o bezlepkové potraviny

Emco dál expanduje v USA, využívá zájmu o bezlepkové potraviny
Zdeněk Jahoda, majitel firmy Emco, která je předním českým výrobcem cereálií
• 
ZDROJ: Jan Rasch, Euro E15

Dušan Kütner

Potravinářství Emco, jeden z největších tuzemských výrobců müsli a jiné zdravé výživy ve Spojených státech, dál nabírá na síle. Do několika amerických řetězců začala firma podnikatele Zdeňka Jahody dodávat výrobky přede dvěma lety. Navíc získala přízeň tamní jedničky Walmartu – a další přibývají.

„Ve Spojených státech se naše situace vyvíjí dobře. Máme zalistování v dalších řetězcích, většinou pod privátními značkami řetězců nebo značkou našeho amerického distributora,“ řekl deníku E15 Jahoda.

Jen do USA loni Emco vyvezlo téměř pět desítek kontejnerů müsli a müsli tyčinek za zhruba padesát milionů korun. „Tuto částku asi letos nezopakujeme, protože v ní byl započten i první závoz do největší obchodní sítě na světě Walmartu. Ale nebudeme od tohoto čísla daleko,“ dodal Jahoda. Kvůli snaze dobýt americký trh se Jahoda spojil i s rumunskou společností Sam Mills, která má v Americe zavedenou pozici. Ve firmě Emco Sam Mills zapsané do tuzemského obchodního rejstříku letos na jaře má Jahoda většinový, třípětinový podíl.

Emco se tak mimo jiné dál veze na vlně zájmu o bezlepkovou dietu v USA. V posledních letech ji jako součást zdravého životního stylu začaly propagovat i celebrity jako herečka Gwyneth Paltrowová či dcera exprezidenta Billa Clintona Chelsea.

Emco roste i v EU

V exportu firma kromě USA zaznamenala největší nárůsty v Polsku, Dánsku a Alžírsku. Tržby firma tvoří jak vlastní výrobou cereálních výrobků, tak distribucí a prodejem výrobků zahraničních značek, například těstovin Panzani. Vlastní výroba se například na tržbách podílela v roce 2012 polovinou a export třetinou.

Hlavní událostí pro Emco v letošním roce bylo otevření nové výrobní haly v Hrdlech u Litoměřic za 260 milionů korun. Důvodem investice byl právě stoupající zájem o zdravou výživu z produkce firmy ve Spojených státech i na jiných trzích.
„Instalací moderních technologií jsme zvýšili kapacitu výroby na 1,2 tuny müsli za hodinu, a to při posílení bezpečnosti a kvality výrobku,“ uvedl Jahoda. Emco kromě čtyř tuzemských závodů od roku 2008 provozuje i výrobní závod v ruské Tule. Z něj zásobuje müsli trhy v zemích bývalého Sovětského svazu.

Tržby překonají 1,1 miliardy
„Vývoj prodejů je příznivý jak na českém trhu, tak v exportu. Předpokládáme nárůst obratu o zhruba osm až deset procent a půjdeme přes 1,1 miliardy korun,“ řekl majitel Emca Zdeněk Jahoda, který začal budovat firmu v roce 1990 a letos hranici miliardy korun v tržbách dosáhne potřetí za sebou.

Zdeněk Jahoda: Značka Emco už přerůstá náš dovoz

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!